Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Asociatii de proprietari: documente indispensabile pentru buna functionare a activitatii


de Alina Ilie la 12 Iun. 2023
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Asociatii de proprietari: documente indispensabile pentru buna functionare a activitatii
Scopul prezentului articol este de a prezenta care sunt documentele si registrele contabile pe care trebuie sa le intocmeasca contabilul sau administratorul unei asociatii de proprietari. De asemenea, vom vedea care dintre acestea sunt obligatorii si care este baza legala aferenta.


Anexa 2 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 3103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare cuprinde reglementarile contabile privind organizarea si conducerea contabilitatii in partida simpla de catre persoanele juridice fara scop patrimonial.
 
Aceste reglementari se aplica de catre asociatiile de proprietari.
 
Nomenclatorul registrelor si formularelor financiar-contabile, utilizate de persoanele juridice fara scop patrimonial care organizeaza si conduc contabilitatea in partida simpla, modelele registrelor si formularelor financiar-contabile, precum si normele specifice de utilizare a acestora, prevazut de Anexa la reglementarile mentionate cuprinde urmatoarele documente:
 
- Registrul-jurnal
- Registrul-inventar
- Registrul numerelor de inventar
- Fisa mijlocului fix
- Bon de miscare a mijloacelor fixe
- Proces-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale
- Nota de receptie si constatare de diferente
- Bon de predare, transfer, restituire
- Bon de consum
- Fisa de magazie
- Fisa de evidenta a materialelor de natura obiectelor de inventar in folosinta
- Fisa pentru valori materiale
- Lista de inventariere
- Chitanta
- Chitanta pentru operatiuni in valuta
- Dispozitie de plata/incasare catre casierie
- Registru de casa
- Registru de casa (in valuta
- Borderou de achizitie
- Stat de salarii
- Ordin de deplasare (delegatie)
- Decont de cheltuieli (pentru deplasari externe)
- Jurnal privind operatiuni diverse
- Fisa pentru operatiuni diverse
- Registrul pentru evidenta fondului de rulment (pentru asociatiile de proprietari)
- Registrul pentru evidenta fondului de reparatii (pentru asociatiile de proprietari)
- Registrul pentru evidenta sumelor speciale (pentru asociatiile de proprietari)
- Registrul pentru evidenta fondului de penalizari (pentru asociatiile de proprietari)
- Lista de plata a cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari (pentru asociatiile de proprietari)
- Situatia soldurilor elementelor de activ si de pasiv (pentru asociatiile de proprietari)
- Decizie de imputare
- Angajament de plata
 
Va oferim 45 de documente gata redactate, in concordanta perfecta cu prevederile Legii 196/2018!
Sunt formulare editabile, astfel incat sarcina dvs. se reduce doar la a le personaliza cu datele asociatiei dvs.!

In functie de necesitati, persoanele juridice fara scop patrimonial care conduc contabilitatea in partida simpla pot utiliza si alte formulare financiar-contabile prevazute de Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile. In acest caz, elementele referitoare la conturi, debit, credit, semnaturi de aprobare, avizare, precum si alte elemente similare, nu se completeaza.
 
Formularele financiar-contabile pot fi pretiparite sau editate cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor.
 
Persoanele juridice fara scop patrimonial care conduc contabilitatea in partida simpla nu intocmesc situatii financiare anuale.
 
Pentru verificarea inregistrarii corecte in contabilitate a operatiunilor efectuate, lunar se intocmeste "Situatia soldurilor elementelor de activ si de pasiv" (cod 14-6-30/d), pe baza datelor inscrise si totalizate in fise si jurnale contabile.

Asociatii de proprietari - registre de contabilitate obligatorii

 
Pentru evidentierea in contabilitatea in partida simpla de catre persoanele juridice fara scop patrimonial a operatiunilor efectuate se utilizeaza urmatoarele registre de contabilitate obligatorii:
 
- Registrul-jurnal (cod 14-1-1/A);
- Registrul-inventar (cod 14-1-2).
 
Registrele de contabilitate se utilizeaza in stricta concordanta cu destinatia acestora si se prezinta in mod ordonat si astfel completate incat sa permita, in orice moment, identificarea si controlul operatiunilor contabile efectuate.
 
Registrul-jurnal (cod 14-1-1/A) serveste la inregistrarea operativa a tuturor operatiunilor desfasurate, pe baza documentelor justificative.
 
Registrul-inventar (cod 14-1-2) serveste la inregistrarea tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, grupate in functie de natura lor, inventariate potrivit normelor legale.
 
Persoanele juridice fara scop patrimonial au obligatia sa efectueze inventarierea generala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, in situatiile prevazute de lege, cu respectarea reglementarilor contabile aplicabile si a normelor emise in acest sens de Ministerul Finantelor Publice.
 
 
Raspuns oferit in luna mai 2023 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
 
Foto: pixabay.com
 

Alina Ilie Autor: Alina Ilie

Alina Ilie s-a alaturat echipei PortalPFA.ro in anul 2020 pentru a prezenta cele mai importante noutati din domeniul fiscal-contabil. In prezent scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna proceduri fiscale, gestionarea taxelor si a impozitelor, obligatii legale PFA, aplicarea corecta a TVA , cu accent pe explicarea detaliata a CE este important de retinut, CUM ne afecteaza aceste informatii si DE CE este bine sa aplicam corect legea actualizata. 
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 4.3 din 15 voturi

x

Intrebare antispam: 5 + 1 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016