de Ana Tudor la 27 Mai. 2016 Exclusiv
0 comentarii Fii primul care comenteaza |
Codul de procedura fiscala prevede in prezent doua variante de comunicare directa a actelor administrative fiscale emise pe suport hartie :
- prin posta cu scrisoare recomandata si confirmare de primire,
- prin remiterea actului daca se asigura primirea sub semnatura a acestuia.
Cea de-a doua modalitate se poate realiza fie la sediul organului fiscal emitent (contribuabilul se prezinta pentru ridicarea actului), fie la domiciliul fiscal al contribuabilului destinatar.
Prin modificarea art.47 din Codul de procedura fiscala se propune reglementarea regulilor pentru remiterea actului in acest din urma caz, similara cu cea din Codul de procedura civila (art.163) referitoare la comunicarea citatiilor si a hotararilor instantelor de judecata, insa adaptata specificului raportului juridic fiscal.
Astfel, functionarul din cadrul organului fiscal care se deplaseaza la domiciliul fiscal al contribuabilului in vederea inmanarii actului, daca va constata ca respectivul contribuabil refuza sa primeasca actul sau nu il gaseste la domiciliu, atunci va afisa pe usa acestuia o instiintare.
Atentie! MFP subliniaza ca nu se afiseaza actul administrativ fiscal (ex. decizia de impunere) sau actul de executare (ex. somatia), ci se afiseaza o instiintare din care rezulta ca respectivul contribuabil a refuzat primirea actului sau nu a fost gasit la domiciliu, precum si anumite informatii care sa ii permita contribuabilului sa identifice organul fiscal care a afisat instiintarea.
In acest caz, contribuabilul are la dispozitie 15 zile in care poate sa se prezinte la sediul organului fiscal pentru a i se comunica actul. Daca in cele 15 zile nu se prezinta, atunci actul se considera comunicat si organul fiscal este indreptatit sa puna in executare decizia de impunere sau alt act administrativ fiscal.
Aceasta masura a fost solicitata de reprezentantii autoritatilor administratiei publice locale ca o alternativa la comunicarea prin posta, in vederea reducerii costurilor pe care le presupune aceasta modalitate de comunicare, in special pentru organele fiscale locale care dispun de un buget mic pentru administrarea impozitelor si totodata un volum semnificativ de acte administrative ce trebuie comunicate, potrivit MFP.
Sursa: Ministerul Finantelor
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!
Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit
Cele mai citite stiri
Ultimele comentarii