In cazul unei persoane fizice autorizate, nota de receptie si constatare diferente este reglementata de OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.
Registrele si documentele financiar-contabile utilizate in scopul conducerii contabilitatii in partida simpla , potrivit OMFP 170/2015, sunt:
Denumirea formularului - Cod
Registrul-jurnal de incasari si plati - 14-1-1/b
Registrul-inventar - 14-1-2/b
Fisa mijlocului fix - 14-2-2
Factura
Aviz de insotire a marfii - 14-3-6A
Lista de inventariere 14-3-12
Chitanta - 14-4-1
Chitanta pentru operatiuni in valuta - 14-4-1/a
Dispozitia de plata/incasare catre casierie - 14-4-4
Statul de salarii - 14-5-1/k
Nota de receptie si constatare diferente nu se regaseste printre documentele contabile utilizate in scopul conducerii contabilitatii in partida simpla, insa persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla pot utiliza acest formular, potrivit normelor metodologice reglementate de OMEF 3512/2008 privind documentele financiar-contabile.
Conform normelor de intocmire si utilizare a Registrului-jurnal de incasari si plati aprobate prin OMFP 170/2015, incasarile din Registrul-jurnal de incasari si plati cuprind:
- sumele incasate din desfasurarea activitatii;
- aporturile in numerar si prin conturi bancare aduse la inceperea activitatii ori in cursul desfasurarii acesteia;
- sumele primite sub forma de credite bancare sau de alte imprumuturi;
- sumele primite ca despagubiri;
- sumele primite sub forma de sponsorizari, mecenat sau donatii;
- sumele primite reprezentand forme de sprijin cu destinatie speciala din fonduri nerambursabile (subventii);
Persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla pot utiliza si alte formulare financiar-contabile prevazute in Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, cu completarile ulterioare.
Sursa: Portal Monografii Contabile