Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Cum se completeaza Registrul Inventar in cazul PFA


de Alina Ilie la 19 Iun. 2023
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum se completeaza Registrul Inventar in cazul PFA
Inventarierea patrimoniului reprezinta procesul prin care se efectueaza un inventar sau o evaluare detaliata a tuturor elementelor active si pasive ale unei entitati intr-un anumit moment, in scopul obtinerii unei imagini exacte si actualizate a patrimoniului acesteia.


Este important ca inventarierea patrimoniului sa fie efectuata cu precizie si in conformitate cu regulile si principiile contabile aplicabile, pentru a asigura acuratetea si transparenta informatiilor financiare prezentate.
 
Rezultatele inventarierii se inscriu in registrul inventar.
 
Prin intermediul Registrului Inventar, PFA-ul inregistreaza si evalueaza activul si pasivul sau, inclusiv stocuri, active fixe, creante si datorii. Acest document permite PFA-ului sa tina evidenta clara si actualizata a patrimoniului sau si sa reflecte corect pozitia financiara la momentul inventarierii.
 
In procesul de inventariere, PFA-ul va inregistra in Registrul Inventar fiecare bun sau datorie in parte, mentionand informatii precum descrierea detaliata, cantitatea, valoarea. Prin centralizarea acestor informatii, PFA-ul poate obtine o imagine completa si precisa a patrimoniului sau.
 
Registrul Inventar trebuie intocmit si actualizat in mod regulat, de obicei la sfarsitul fiecarui exercitiu financiar. Este important ca PFA-ul sa respecte regulile si principiile contabile aplicabile si sa pastreze Registrul Inventar intr-o forma fizica sau electronica, astfel incat sa fie disponibil pentru verificari ulterioare.
 

Registrul-inventar: ce prevede Ordinul ministrului finantelor nr. 170/2015

Informatii privind Registrul inventar se regasesc in Ordinul ministrului finantelor nr. 170/2015 pentru aprobarea Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla si in Reglementarile contabile privind contabilitatea in partida simpla din 17.02.2015:
 
Art. 2. -
Reglementarile contabile privind contabilitatea in partida simpla se aplica de catre urmatoarele categorii de persoane:
a) persoanele fizice si asocierile fara personalitate juridica ale caror venituri sunt supuse impozitului pe venit in conformitate cu prevederile Codului fiscal, al caror venit net anual este determinat in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, fiind obtinut din urmatoarele surse:
- activitati independente;
- cedarea folosintei bunurilor;
- activitati agricole, silvicultura si piscicultura;
 
Art. 5. -
(1) Persoanele prevazute la art. 2 lit. a) care opteaza pentru tinerea evidentei contabile pe baza regulilor contabilitatii in partida dubla organizeaza si conduc contabilitatea proprie in baza reglementarilor contabile in vigoare, aplicabile operatorilor economici, pana la nivel de balanta de verificare, fara a intocmi situatii financiare anuale. Evidenta contabila astfel tinuta trebuie sa permita determinarea informatiilor necesare pentru indeplinirea obligatiilor prevazute de legislatia in vigoare.
(2) Persoanele prevazute la alin. (1) intocmesc Registrul- jurnal (cod 14-1-1) si Registrul-inventar (cod 14-1-2). Intocmirea, editarea si pastrarea registrelor contabile si a celorlalte documente financiar-contabile se efectueaza conform normelor privind documentele financiar-contabile, elaborate de Ministerul Finantelor Publice.
(3) Persoanele prevazute la alin. (1) vor prelua, pe baza inventarului si a informatiilor privind creantele si datoriile, ca solduri initiale, la inceputul exercitiului financiar pentru care au optat sa treaca la conducerea contabilitatii in partida dubla, sumele din documentele intocmite pentru tinerea contabilitatii in partida simpla, respectiv din:
- Registrul-inventar;
- Registrul-jurnal de incasari si plati;
- fisa mijlocului fix;
- extras de cont;
- alte documente.
 
Conform prevederilor pct. 13 din Capitolul III Norme generale privind contabilitatea in partida simpla si documentele financiar-contabile, Registrul-inventar (cod 14-1-2/b) serveste la inregistrarea elementelor de natura activelor si datoriilor inventariate.

Redam, mai jos, Nomenclatorul registrelor si formularelor financiar-contabile (extras din Sectiunea 1, Cap. V Registrele si documentele financiar-contabile utilizate in scopul conducerii contabilitatii in partida simpla
 

Completare si arhivare Registrul-inventar

 
Potrivit informatiilor din aceasta sectiune, Registrul-inventar (cod 14-1-2/b) serveste ca document contabil de inregistrare a elementelor de natura activelor si datoriilor inventariate (elementele patrimoniale, creantele si datoriile) si se intocmeste intr-un exemplar.
 
Registrul-inventar se completeaza la inceputul activitatii (cu datele existente la acea data) la sfarsitul fiecarui exercitiu financiar (cu informatiile acumulate in cursul anului) precum si cu ocazia incetarii activitatii (pe baza listelor de inventar).
 
Registrul-inventar se completeaza prin inscrierea tuturor elementelor inventariate, element cu element, sau prin preluarea totalurilor din listele de inventariere a elementelor grupate dupa natura lor, potrivit optiunii dumneavoastra.
 
In cazul in care preluati totalurile din listele de inventar, respectivele liste de inventariere se anexeaza la Registrul-inventar.
 
In cazul incetarii activitatii, Registrul-inventar se completeaza cu valoarea elementelor inventariate faptic la acea data.
 
In coloana 1: se inscrie numarul curent al fiecarei operatiuni inregistrate in ordine cronologica.
In coloana 2: se inscriu elementele inventariate, fie element cu element, fie denumirea grupei de elemente inventariate preluata din lista de inventariere.
In coloana 3: se inscrie valoarea de inventar reprezentata de:
- valoarea de intrare a elementelor patrimoniale inventariate, potrivit documentelor justificative, sau totalurile din listele de inventariere a elementelor patrimoniale grupate dupa natura lor;
- valoarea ramasa de incasat, respectiv de plata, rezultata in urma inventarierii creantelor si a datoriilor.
 
In conditiile conducerii evidentei contabile in partida simpla cu ajutorul tehnicii de calcul, Registrul-inventar se editeaza anual sau la cererea organului de control.
 
Registrul-inventar se arhiveaza impreuna cu documentele justificative care au stat la baza intocmirii lui.
 
 

Informatiile au fost oferite in luna iunie 2023 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile din Codul Fiscal consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

 
Foto: pixabay.com

Alina Ilie Autor: Alina Ilie

Alina Ilie s-a alaturat echipei PortalPFA.ro in anul 2020 pentru a prezenta cele mai importante noutati din domeniul fiscal-contabil. In prezent scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna proceduri fiscale, gestionarea taxelor si a impozitelor, obligatii legale PFA, aplicarea corecta a TVA , cu accent pe explicarea detaliata a CE este important de retinut, CUM ne afecteaza aceste informatii si DE CE este bine sa aplicam corect legea actualizata. 
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 3.54 din 13 voturi

x

Intrebare antispam: 2 + 3 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016