de Ana Tudor la 11 Iul. 2016 Exclusiv
0 comentarii Fii primul care comenteaza |
Concret, numarul documentelor ce trebuie anexate in Formularul 088 scade de la 11 la 4, fiind eliminate: actul de sediul social, actul privind sediul secundar, actul privind domiciliul fiscal, contracte de munca, adeverinte de venit, extrase de cont si diplomele de studii. Asta este partea buna a situatiei.
Partea mai putin buna privind formularul 088 este ca, desi nuamrul intrebarilor a fost redus la 13, ANAF a introdus o noua serie de cerinte/intrebari, care presupun informatii detaliate privind planurile de investitii, active, clienti, conturi bancare, etc.
Conform unei analize realizate de Republica.ro, in Formularulo 088 au fost introduse urmatoarele cerinte noi:
- o rubrica care permite reprezentantului legal/imputernicitului persoanei impozabile analizate sa declare daca societatea se afla/nu se afla in procedura insolventei. Datele cu privire la asociati si/sau administratori se vor completa pentru asociatii si/sau administratorii care indeplineau aceasta calitate la momentul declansarii procedurii insolventei;
- solicitarea ca activitatea economica sa fie descrisa detaliat, precizand, dupa caz, principalii clienti/furnizori/prestatori;
- noi informatii despre planurile de investitii in legatura cu domeniul principal de activitate;
- asociatii si/sau administratorii persoanei impozabile pentru care se depune declaratia care au detinut/detin calitatea de asociat si/sau administrator in cadrul altor persoane aflate in insolventa sau inactivitate temporara inregistrata la registrul comertului trebuie sa precizeze motivul care a condus la aceste situatii;
- cerinta de a preciza daca exista deschise in tara/strainatate conturi bancare in numele persoanei impozabile, care sunt beneficiarii reali ai operatiunilor desfasurate prin intermediul conturilor bancare deschise in tara si/sau in strainatate in numele persoanei impozabile;
- mentionarea activelor detinute in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate;
- date referitoare la efectuarea sau intentiei de a efectua in urmatoarele 12 luni: operatiuni intracomunitare, achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export);
- informatii legate de tipul operatiunilor intracomunitare respectiv de tipul operatiunilor efectuate in/din afara UE, natura bunurilor/serviciilor, tara de provenienta si cea de destinatie a bunurilor/serviciilor livrate/prestate, precum si valoarea estimata a operatiunilor UE/non-UE;
- cerinta de a estima daca valoarea TVA aferenta achizitiilor va fi mai mare decat valoarea TVA aferenta livrarilor si, daca da, motivul pentru care se inregistreaza o asemenea situatie;
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!
Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit
Cele mai citite stiri
Ultimele comentarii