Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual pe pasi. Identificarea vizuala este de acum disponibila pentru utilizatori


de Viorica Ghinea la 17 Sep. 2020
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea persoanelor fizice in Spatiul Privat Virtual pe pasi. Identificarea vizuala este de acum disponibila pentru utilizatori
ANAF a recomandat tot mai des utilizarea SPV-ului (Spatiul Privat Virtual) in aceasta perioada delicata cand este recomandata distantarea sociala. Mai mult de atat, a introdus tot felul de facilitati atat pentru persoanele juridice, cat si pentru cele fizice.


SPV-ul este usor de accesat, gratuit si disponibil 24 de ore din 24, atat persoanelor fizice, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica.
 

GHID pentru inrolarea in SPV a persoanelor fizice

 
Inrolarea in Spatiul Privat Virtual a persoanelor fizice se face pe baza de credentiale (nume de utilizator si parola), prin parcurgerea urmatorilor pasi:
 
1. Se acceseaza site-ul www.anaf.ro, sectiunea ”Inregistrare in Spatiul Privat Virtual”;
 
2. Se executa in ordine click pe textul ”Inregistrare utilizatori persoane fizice si juridice” -> „Persoane fizice” -> butonul „Inregistrare cu parola”;
 
3. Se completeaza datele utilizatorului in formularul web care se afiseaza; In aceasta etapa, pentru aprobarea contului, poate fi aleasa una dintre cele trei variante:
 
a) „verificare numar document” - caz in care trebuie inscris numarul scrisorii primita in anul 2018 de la Ministerul Finantelor Publice, referitoare la inrolarea in acest serviciu, sau numarul unei somatii emise incepand cu 1 ianuarie 2015; tip de aprobare on-line; 
 
b) „verificare numar inregistrare decizie” - caz in care trebuie inscris numarul unei decizii de impunere sau a unei decizii referitoare la obligatii de plata accesorii emise incepand cu anul 2013; tip de aprobare on-line;
 
c) Identificare vizuala - caz in care dupa finalizarea cererii de inregistrare SPV trebuie sa va programati online pentru identificare vizuala. La data si ora programarii vi se va verifica identitatea rin intermediul aplicatieide identificare vizuala. Daca totul este in ordine la scurt timp veti fi aprobat pentru inregistrarea in SPV si veti primi un email cu confirmarea aprobarii.
 
 

Lista documentelor ce pot fi transmise si primite prin Spatiul Privat Virtual

 
A. Documente emise automat:
 
1. Decizii de impunere;
2. Decizii referitoare la obligatiile de plata accesorii;
3. Acte de executare cum ar fi: somatie, titlu executoriu etc.;
4. Alte acte administrative fiscale sau acte emise de organele fiscale in executarea legii, cum ar fi: notificari, instiintari etc., stabilite de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala, conform competentelor legale;
5 Notificari, cum ar: notificare privind nedepunerea declaratiilor de impunere, notificare privind nedeclararea contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de persoanele fizice, notificare privind destinatia unei sume din impozitul anual datorat pentru sustinerea entitatilor nonprofit/unitatilor de cult.
 
B. Documente emise la cererea persoanei fizice:
 
1. "Situatia fiscala la data de …";
2. "Foaie de varsamant";
3. "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori";
4. "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spatiul privat virtual»";
5. "Certificatul de atestare fiscala";
6. "Adeverinta de venit";
7. "Opinie privind aplicarea legislatiei fiscale";
8. "Certificatul de cazier fiscal";
9. "Raspunsul la sesizari, petitii, reclamatii, cereri de audienta";
10. Documentul de solutionare a cererii de ajutor de stat;
11. Notificari privind stabilirea rezidentei persoanelor fizice;
12. Certificatul de atribuire a numarului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
13. Raport care cuprinde datele primite de banci la interogarea acestora;
 
Documente emise de persoana fizica si comunicate Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala
 
1. Declaratii fiscale;
2. Cerere privind "Situatia fiscala la data de ...…";
3. Cerere privind "Foaie de varsamant";
4. Cerere privind "Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori";
5. Cerere privind "Istoricul actiunilor si Registrul documentelor electronice comunicate prin «Spatiul privat virtual»";
6. Cerere de eliberare a certificatului de atestare fiscala;
7. Cerere de eliberare a unei adeverinte de venit;
8. Cerere de solicitare a unei opinii privind aplicarea legislatiei fiscale;
9. Cerere de eliberare a certificatului de cazier fiscal;
10. Sesizari, petitii, reclamatii;
11. Cereri de audienta;
12. Solicitari privind informatiile publice;
13. Cerere de ajutor de stat;
14. Chestionare pentru stabilirea rezidentei fiscale intocmite de persoana fizica la sosirea si/sau plecarea in/din Romania;
15. Cereri de restituire;
16. Cerere de atribuire a numarului de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet/municipiul Bucuresti sau a numarului unic de identificare din aplicatia informatica a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
 
 
Categoriile de informatii publice furnizate de Ministerul Finantelor Publice/Agentia Nationala de Administrare Fiscala, ce pot fi comunicate prin
serviciul "Buletinul informativ"
 
 1. Calendarul obligatiilor fiscale;
 2. Noutati legislative;
 3. Campanii derulate;
 4. Ghiduri fiscale;
 5. Comunicate de presa;
 6. Anunturi privind actele administrativ-fiscale;
 7. Anunturi de valorificare de bunuri din proprietatea privata a statului prin licitatie;
 8. Anunturi de valorificare a bunurilor sechestrate prin licitatie, vanzare directa etc.;
 9. Anunturi de achizitii bunuri si servicii;
 10. Anunturi de angajare;
 11. Anunturi de interes general.

Viorica Ghinea Autor: Viorica Ghinea

Ghinea Viorica face parte din echipa Portalpfa.ro din anul 2017, unde se concentreaza pe noutatile legislative si prezinta cele mai relevante stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea in presa in 2009 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum sanatate, amenajari interioare, moda, sport si legislatie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna TVA, monografii contabile, legislatie fiscala si contabila, pentru a sprijini contabilii, antreprenorii si alte categorii.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 3.5 din 3 voturi

x

Intrebare antispam: 2 + 1 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016