Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Ordinul ANAF nr. 3744/2015 - stabilirea cazurilor speciale de executare silita, precum si a structurilor abilitate cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de execut


de Victor Achim la 28 Ian. 2016
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinul ANAF nr. 3744/2015 - stabilirea cazurilor speciale de executare silita, precum si a structurilor abilitate cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de execut
Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3744/2015 privind stabilirea cazurilor speciale de executare silita, precum si a structurilor abilitate cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 981 din 30 decembrie 2015.


Avand in vedere prevederile art. 220 alin. (21) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, in temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) si art. 132 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. 1. - In sensul prezentului ordin, prin cazuri speciale de executare silita se intelege punerea in aplicare a dispozitiilor legale in materie de executare, generata de:
1. hotararile judecatoresti definitive pronuntate in materie penala, prin care s-a dispus recuperarea unor creante bugetare de la debitori persoane fizice, juridice sau de la orice alte entitati;
2. inscrisurile emise in materie penala de catre instantele de judecata, privind ducerea la indeplinire de catre organele de executare silita din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a masurilor asiguratorii sau, dupa caz, de ridicare a acestora;
3. hotararile judecatoresti definitive pronuntate ca urmare a sesizarilor formulate de catre comisiile de cercetare a averilor de pe langa curtile de apel, prin care s-a dispus fie confiscarea unei cote-parti dintr-un bun sau a anumitor bunuri determinate, constatate ca fiind dobandite nejustificat, fie plata unei sume de bani egale cu valoarea bunului dobandit nejustificat;
4. ordinele ministrului finantelor publice prin care s-a dispus blocarea fondurilor sau a resurselor economice care se afla in proprietate, sunt detinute sau se afla sub controlul persoanelor fizice ori juridice care au fost identificate ca fiind persoane sau entitati desemnate, ce fac obiectul sanctiunilor internationale, potrivit legii;
5. alte titluri executorii prin care se stabilesc dobanzi, penalitati de intarziere, majorari de intarziere sau alte sume, dispuse, dar neindividualizate, prin hotarari judecatoresti definitive, cele prin care se stabileste cuantumul cheltuielilor de executare silita, precum si cele prin care se stabileste suma reprezentand diferenta de pret si/sau cheltuielile prilejuite cu urmarirea bunului.

Art. 2. - (1) La nivelul directiilor generale regionale ale finantelor publice, Serviciul executari silite cazuri speciale este structura abilitata cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita in cazurile speciale prevazute la art. 1
(2) La nivelul Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, structura abilitata cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita in cazurile speciale prevazute la art. 1 pct. 1, 2, 4 si 5 este Serviciul de executare silita 1-2
(3) Directia executari silite cazuri speciale din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala coordoneaza si monitorizeaza activitatea desfasurata de structurile prevazute la alin. (1) si (2).

Art. 3. - Directia executari silite cazuri speciale poate asigura participarea directa la efectuarea unor actiuni de executare silita cazuri speciale, potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, a unor functionari, in calitate de executori fiscali coordonatori, de regula, in cazul in care cuantumul sumelor cuvenite bugetului de stat depaseste pragul stabilit prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Art. 4. - Organul fiscal central competent in administrarea contribuabililor ii notifica pe acestia ori de cate ori intervin modificari cu privire la cazurile speciale de executare silita, precum si cu privire la structura abilitata cu ducerea la indeplinire a masurilor asiguratorii si efectuarea procedurii de executare silita.

Art. 5. - Structurile mentionate la art. 2 alin. (1) vor prelua dosarele de executare silita in cazurile speciale, prevazute la art. 1, de la structurile de executare silita din cadrul organului fiscal central competent, pe baza de proces-verbal de predare-primire, in termen de 45 de zile de la intrarea in vigoare a prezentului ordin.

Art. 6. - Procedura de executare silita asupra bunurilor proprietate a debitorilor, aflata in curs de desfasurare la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, va fi continuata de catre structurile prevazute la art. 2 alin. (1), in functie de aria de competenta, actele emise ramanand valabile.

Art. 7. - Agentia Nationala de Administrare Fiscala si structurile subordonate vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin. Art. 8. Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2016.

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Gelu-Stefan Diaconu

Bucuresti, 23 decembrie 2015.
Nr. 3.744.


Autor: Victor Achim

Victor Achim s-a alaturat redactiei noastre acum 6 ani. Si-a inceput activitatea in presa in urma cu peste 10 ani si a acoperit de-a lungul anilor domenii precum TVA, taxe si impozite si contributii sociale.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 3.5 din 4 voturi

x

Intrebare antispam: 3 + 4 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016