Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Suspendarea activitatii PFA. Ce declaratie trebuie depusa?


de Redactia PortalPFA la 08 Oct. 2019
3 comentarii
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Suspendarea activitatii PFA. Ce declaratie trebuie depusa?
Vom analiza, cu ajutorul specialistului nostru, cum se procedeaza in cazul in care se doreste suspendarea activitatii PFA. Spre exemplu, putini contribuabili stiu ca trebuie depusa o anumita declaratie fiscala. Este important de retinut ca nu este suficienta inregistrarea suspendarii la Registrul Comertului.


Luam drept exemplu cazul unei PFA (persoana fizica autorizata) neinregistrata la ONRC, care intentioneaza sa-si suspende temporar activitatea. Aceasta doreste sa stie ce are de facut in continuare si daca exista o perioada maxima pentru care se poate suspenda.

 

Suspendarea activitatii unei PFA: raspunsul specialistului

 

Din intrebare reiese ca sunteti persoana fizica care exercita o profesie liberala si ca atare apreciez ca suspendarea activitatii se inregistreaza initial la organizatia profesionala care a eliberat documentele de functionare pentru activitatea respectiva.

Potrivit prevederilor din Instructiunile de completare a formularului 070, „Declaratia de inregistrare fiscala/Declaratia de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere”, denumita in continuare declaratie, se completeaza si se depune de catre persoanele fizice romane sau straine care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, in conformitate cu prevederile legale.

Declaratia de inregistrare se completeaza cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii; declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior, iar declaratia de radiere se completeaza cu ocazia radierii inregistrarii fiscale.

Declaratia se depune direct sau prin imputernicit/reprezentant legal/reprezentant fiscal la registratura organului fiscal competent ori la posta prin scrisoare recomandata, la termenele stabilite de legislatia in vigoare.
 
Prin aceasta declaratie se declarat atat suspendarea activitatii cat si reluarea activitatii , la „Date privind starea contribuabilului”.

De asemenea, potrivit prevederilor art. 120 alin. (5) din Codul fiscal, contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente si/sau din activitati agricole, silvicultura si piscicultura pentru care impozitul se determina in sistem real si care in cursul anului fiscal isi inceteaza activitatea, precum si cei care intra in suspendare temporara a activitatii, potrivit legislatiei in materie, au obligatia de a depune la organul fiscal competent declaratia unica privind impozitul pe venit i contribuiile sociale datorate de persoanele fizice, in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.
 
Din punct de vedere al perioadei, apreciez ca aceasta depinde de motivele obiective care au dus la suspendarea temporara si de reglementarile organizatiei profesionale respective , neexistand o reglementare in acest sens, asa dupa cum exista in legea societatilor 31/1990, respectiv perioada de suspendare nu poate depasi 3 ani de la data inscrierii in registrul comertului;




Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de  Elena Garofil - Consultant fiscal.


Redactia PortalPFA Autor: Redactia PortalPFA

Redactia PortalPFA este formata dintr-un colectiv de 3 autori specializati in domenii precum contabilitate, fiscalitate, TVA si legislatia muncii. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de TVA, legislatie fiscala si contabila, explicand detaliat modificarile aparute. Va oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 4.16 din 129 voturi

x

Intrebare antispam: 1 + 1 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Comentarii 3 comentariiAdauga comentariul tau

FULGER IONELA 2020-06-10 12:43:57

Buna ziua! Pentru un PFA taximetrist care a intrerupt activitatea in perioada 20 martie-31 mai 2020 trebuia depusa si declaratia 070? Mentionez ca pentru acasta perioada am depus formularul 4109. A beneficiat de indemnizatia acordata de Agentia pentru plati si inspectie sociala.

Presio Victor 2018-12-15 08:58:28

Tocmai ce am inregistrat un PFA acum o luna si de la ANAF mi-au zis ca nu trebuie decat sa iau Registru unic de control si sa depun in termen de 30 zile declaratia unica pentru ce a mai ramas din 2018. Formularul 070 nu trebuie depus decat de cei care infiinteaza alte tipuri de profesii liberale care nu necesita o inregistrare initiala la Registru Comertului. In ceea ce priveste un PFA, acesta apare deja cu toate informatiile relevante in sistemul ANAF prin transmiterea acestora automata de la Registrul Comertului explicatia primita de la ANAF

Borgia Armenn Demeris 2018-11-08 15:32:28

Este foarte bine ceea ce spuneti dar se poate mai detaliat_Chiar se poate specidfcia si modul de completare detaliat al unui formular

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016