Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Vrei sa inchiriezi o casa in regim hotelier? Iata care sunt autorizatiile necesare!


de Alina Ilie la 01 Sep. 2023
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Vrei sa inchiriezi o casa in regim hotelier? Iata care sunt autorizatiile necesare!
In randurile de mai jos vom afla care sunt autorizatiile de functionare pentru inchirierea in regim hotelier a unei case. Spre exemplu, o persoana fizica are o casa pe care a amenajat-o cu scopul de a o inchiria in regim hotelier. Nu doreste sa inchirieze camere, ci toata casa. Vom afla de la specialistul nostru care sunt autorizatiile necesare in cazul in care ar functiona ca PFA sau SRL.


Obtinere autorizatii de functionare pentru inchiriere in regim hotelier

Indiferent de forma juridica pe care o va prefera persoana fizica (PFA sau SRL), procedura de obtinere a autorizatiilor de functionare este aceeasi.
 
Pe scurt, va fi necesara obtinerea unei autorizatii de turism si a unui certificat de clasificare emis de catre Autoritatea Nationala de Turism, aceasta poate avea pana la trei stele. Documentele vor fi obtinute in urma unei inspectii. Alaturi de acestea sunt necesare, bineinteles, toate actele din care rezulta dreptul de proprietate al locuintei respective. Din punct de vedere legal, inchirierea unei resedinte in regim hotelier nu poate fi utilizata mai mult de 30 de zile pe an, fara a detine o autorizatie de turism, obtinuta de la institutia mai sus mentionata.
 
Daca  ar fi sa detaliem procedura, pentru activitati hoteliere trebuie respectate prevederile legislatiei specifice, intre care cele ale OG 58/1998 privind organizarea si desfasurarea activitatii de turism in Romania, HG 1267/2010 privind organizarea si desfasurarea activitatii de turism in Romania, Normelor metodologice privind eliberarea certificatelor de clasificare a structurilor de primire turistice cu functiuni de cazare si alimentatie publica, a licentelor si brevetelor de turism, aprobate prin Ordinul ANT 65/2013 (a se vedea anexele la norme continand criteriile minime obligatorii privind clasificarea structurilor de primire turistice cu functiuni de cazare).
 
La certificatul de clasificare se adauga celelalte avize sau autorizatii prevazute de legislatie:
Avizul tehnic privind constructiile din domeniul turismului (HG 31/1996);
Autorizatie de mediu (OMMDD 1798/2007);
Autorizatie sanitara de functionare (OMS 1030/2009);
Autorizatie sanitar-veterinara (OANSVSA 111/2008);
Autorizatie de securitate la incendiu si de protectie civila (OMAI 129/2016);
Autorizatie/acord de functionare de la primarie etc.
De asemenea, pentru pensiune este necesara obtinerea unui certificat de clasificare, asa cum am mentionat mai sus.
 
Certificatul de clasificare e un document eliberat de catre institutia publica centrala responsabila in domeniul turismului, care reprezinta o forma de a delimita unitatile turistice dupa principalele caracteristici: nivelul de confort, calitatea dotarilor, precum si calitatea serviciilor prestate.
 
Clasificarea se realizeaza alocand unitatii de cazare un anumit numar de stele, respectiv margarete in cazul pensiunilor turistice si agroturistice, astfel incat preturile practicate sa corespunda incadrarii, iar turistii sa stie la ce sa se astepte inainte de a face o rezervare.
 
Stelele si margaretele primite depind de foarte multi factori, care la randul lor asigura turistilor o experienta cat mai satisfacatoare: marimea camerelor, nivelul de zgomot, starea dotarilor din camere si din grupul sanitar, existenta unui grup sanitar in fiecare camera, imprejurimile unitatii de cazare, sistemul de incalzire sau dotarile spatiului unde se prepara masa.
 
Clasificarea este obligatorie pentru toti proprietarii sau administratorii unitatilor turistice.
 
Pentru a obtine certificatul, este necesara trimiterea actelor necesare catre Ministerul Turismului - Directia generala de autorizare si control:
Cerere de eliberare a certificatului de clasificare;
Certificat constatator de la registrul comertului, din care sa rezulte obiectul de activitate si structura actionariatului;
Certificat de inregistrare la Oficiul registrului comertului, insotit de anexele privind avizele/acordurile si/sau autorizatiile legale (P.S.I., sanitara, sanitar-veterinara, de mediu si de protectia muncii, dupa caz, pentru fiecare structura turistica ce face obiectul clasificarii)
Schita privind amplasarea si adresa unitatii;
Schita privind structura, amplasarea si nominalizarea camerelor, respectiv a spatiilor de alimentatie;
Fisa privind incadrarea nominala a camerelor si a spatiilor de alimentatie pe categorii de clasificare;
Avizul specific privind amplasamentul si functionalitatea obiectivului, emis de Ministerul Turismului in cazul constructiilor noi;
Copie a brevetului de turism pentru directorii de hotel, de restaurant, motel, camping (cu exceptia structurilor organizate in gospodariile populatiei), sat de vacanta sau pentru cabanier;
Copii ale actelor de calificare a personalului de la receptie si de la unitatile de alimentatie.
Ministerul Turismului va verifica indeplinirea criteriilor de clasificare si va emite certificatul, insotit de fisa privind incadrarea nominala a camerelor si, respectiv, fisa privind structura spatiilor de alimentatie destinate servirii turistilor, prin care se stabilesc capacitatea si structura unitatii.
 
Este necesara solicitarea emiterII certificatului cu cel putin 60 de zile inainte de a incepe sa se primeasca turistii, deoarece verificarea se face la fata locului, de catre unul dintre specialistii din Ministerul Turismului, alaturi de alti specialisti desemnati de consiliile judetene si locale si de reprezentanti ai asociatiilor profesionale din turism.
 
Eliberarea certificatului de clasificare dureaza cel mult 60 de zile de la data primirii tuturor documentelor. Atunci cand se depun actele se va elibera o autorizatie provizorie de functionare, prin care se atesta ca documentatia depusa este completa si prin care se acorda dreptul de a functiona. Autorizatia provizorie are o valabilitate maxima de 90 de zile.
 
Fara a avea clasificarea ceruta prin lege, nu se va putea promova pensiunea, hotelul sau restaurantul in mediul online, ceea ce inseamna ca se va pierde din start un public foarte numeros.
 
De stiut! Se va avea in vedere autorizarea codului CAEN 5520 „Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata” – folosit pentru inchiriere in regim hotelier (activitate de inchiriere de scurta durata, de obicei zilnica sau saptamanala).
 
Raspuns oferit in luna august 2023 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Foto: pixabay.com

Alina Ilie Autor: Alina Ilie

Alina Ilie s-a alaturat echipei PortalPFA.ro in anul 2020 pentru a prezenta cele mai importante noutati din domeniul fiscal-contabil. In prezent scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna proceduri fiscale, gestionarea taxelor si a impozitelor, obligatii legale PFA, aplicarea corecta a TVA , cu accent pe explicarea detaliata a CE este important de retinut, CUM ne afecteaza aceste informatii si DE CE este bine sa aplicam corect legea actualizata. 
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 3.86 din 137 voturi

x

Intrebare antispam: 1 + 4 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016