Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Cum se completeaza registrul banilor personali in cazul PFA care utilizeaza casa de marcat ocazional


de Ana Tudor la 02 Sep. 2015 Exclusiv
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum se completeaza registrul banilor personali in cazul PFA care utilizeaza casa de marcat ocazional
Registrul de bani personali a devenit obligatoriu pentru PFA in urma intrarii in vigoare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.8 din 22 aprilie 2015. In schimb, PFA-ul nu are obligatia intocmirii Registrului de casa.


Vom analiza in materialul urmator cazul unui PFA care utilizeaza casa de marcat doar ocazional. Trebuie sa intocmeasca registrul pentru banii personali si dispozitie de incasare-plata pentru iesiri?

Raspunsul expertilor Rentrop&Straton:

Art. 4 alin. (12) lit. i) din OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile ulterioare arata care sunt obligatiile utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale:

"la ora inceperii programului de lucru, sa asigure inregistrarea sumelor de bani detinute de personalul operatorului economic care isi desfasoara activitatea in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, intr-un registru de bani personali, special intocmit in acest sens. Orice suma de bani inregistrata in plus fata de suma inregistrata la ora inceperii programului de lucru, nu reprezinta suma justificata prin registrul de bani personali. Modelul, continutul registrului de bani personali, precum si procedura de inregistrare a acestuia la organul fiscal se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice, in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta".

Conform legislatiei in vigoare, apreciem ca trebuie sa completati Registrul banilor personali, conform prevederilor mentionate anterior, char daca livrarea catre persoane fizice se va face ocazional.
 
Deoarece PFA nu are obligatia intocmirii Registrului de casa, nu consideram ca este necesara intocmirea dispozitiilor incasare-plata catre casierie.

 

 


Autor: Ana Tudor

0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 3.17 din 3 voturi

x

Intrebare antispam: 5 + 5 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016