de Ana Tudor la 30 Dec. 2015 Exclusiv
0 comentarii Fii primul care comenteaza |
Registrul-inventar se completeaza la inceputul activitatii, la sfarsitul exercitiului financiar, precum si cu ocazia incetarii activitatii si trebuie completat prin inscrierea tuturor elementelor inventariate, element cu element, sau prin preluarea totalurilor din listele de inventariere a elementelor grupate dupa natura lor, potrivit optiunii persoanei respective. In acest caz, listele de inventariere se anexeaza la Registrul-inventar.
Vom analiza in materialul urmator modul de completare al Registrului inventar pentru PFA. Trebuie trecute si soldul de disponibil la banci, datorii furnizori, creante neincasate, pe langa mijloacele fixe si obiectele de inventar achizitionate?
Raspunsul expertilor Rentrop&Straton:
Conform OMFP 170/2015 privind Reglementarile contabile privind contabilitatea in partida simpla ”REGISTRUL-INVENTAR (cod 14-1-2/b), apreciem ca in Registrul inventar se vor trece toate elementele care pot fi inventariate: mijloacee fixe, obiecte de inventar, stocuri, datorii neachitate, creante neincasate, casa, banca. Registrul se completeaza astfel:
In cazul incetarii activitatii, Registrul-inventar se completeaza cu valoarea elementelor inventariate faptic la acea data.
In coloana 1 se inscrie numarul curent al fiecarei operatiuni inregistrate in ordine cronologica.
In coloana 2 se inscriu elementele inventariate, fie element cu element, fie denumirea grupei de elemente inventariate preluata din lista de inventariere.
In coloana 3 se inscrie valorea de inventar reprezentata de:
- valoarea de intrare a elementelor patrimoniale inventariate, potrivit documentelor justificative, sau totalurile din listele de inventariere a elementelor patrimoniale grupate dupa natura lor;
- valoarea ramasa de incasat, respectiv de plata, rezultata in urma inventarierii creantelor si a datoriilor.
In conditiile conducerii evidentei contabile in partida simpla cu ajutorul tehnicii de calcul, Registrul-inventar se editeaza anual sau la cererea organului de control. Registrul-inventar se arhiveaza impreuna cu documentele justificative care au stat la baza intocmirii lui.
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!
Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit
Articole similare
Obligatia inventarierii anuale si inregistrarea in Registrul de inventar. Ce trebuie sa stie PFA-urile Cum se completeaza Registrul Inventar in cazul PFA Contabilitate in partida simpla: Registre obligatorii pentru PFA Diferente intre PFA si II. Declaratii obligatorii si etape pentru infiintareCele mai citite stiri
Ultimele comentarii