de Ana Tudor la 06 Iun. 2016 Exclusiv
0 comentarii Fii primul care comenteaza |
Vom analiza in materialul urmator procedura de inregistrare in contabilitate a unei facturi simplificate emise, pe care nu sunt trecute datele clientului. Care este modalitatea de incasare a acestei facturi simplificate? Momentul emiterii unei facturi simplificate coincide cu momentul incasarii? Facturile simplificate necesita o plaja de valori alocata prin decizie interna?
Raspunsul expertilor Rentrop&Straton:
Analizand situatia prezentata, precizam ca momentul emiterii unei facturi simplificate nu este legat de momentul incasarii. Trebuie sa stiti ca termenul de emitere a facturilor, inclusiv al facturilor simplificate este termenul prevazul la art. 319 alin. (16) din Codul fiscal.
Facturile simplificate pot fi incasate prin oricare dintre metodele de incasare (numerar, transfer bancar s.a.), ele neavand un sistem aparte de incasare.
Inregistrarile contabile sunt cele specifice vanzarilor de marfuri/produse finite/prestarilor de servicii, respectiv 4111=7xxx, 4427. Pentru facturile care nu contin datele clientului se poate crea un analitic distinct al contului 411. Bonurile fiscale care indeplinesc conditiile unei facturi simplificate se inregistreaza cu ajutorului contului 5311 (5311=7xx,4427).
Conform pct. 24 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin OMFP 2634/2015, entitatile vor asigura un regim intern de numerotare a documentelor financiar-contabile, astfel:
- persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii vor desemna, prin decizie interna scrisa, o persoana sau mai multe, dupa caz, care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente;
- fiecare document va avea un numar de ordine sau o serie, dupa caz, numar sau serie ce trebuie sa fie secvential(a), stabilit(a) de entitate. In alocarea numerelor se va tine cont de structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.;
- entitatile vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere ori serii, dupa caz, prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul sau seria de la care se emite primul document.
Sursa: Portal Contabilitate
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!
Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit
Cele mai citite stiri
Ultimele comentarii