de Victor Achim la 12 Nov. 2015
0 comentarii Fii primul care comenteaza |
Principalele concluzii ale sondajului UPS:
- Increderea IMM-urilor din Europa cu privire la activitatea lor de export se imbunatateste, 90% estimand consolidari sau crestere;
- Companiile asociaza activitatea de export cu o crestere mai mare a veniturilor totale;
- Exista o tendinta accelerata de adoptie a comertului online in randul IMM-urilor din Europa.
"IMM-urile din Europa inregistreaza un avans al exporturilor si intra in piete noi, beneficiind astfel de oportunitati de crestere a afacerilor,” declara Cindy Miller, Presedinte, UPS Europa. „Notabil este faptul ca adesea cererea din partea clientilor ii determina sa inceapa activitatea de export. Bariere impuse sau reale stau in calea extinderii companiilor in aceasta zona, pana ce clientii ii contacteaza direct pentru a plasa comenzi. Intr-o perioada in plina expansiune a comertului electronic, IMM-urile europene beneficiaza de multe oportunitati generate de activitatea de export."
Germania este tara europeana cu cel mai mare numar de IMM-uri cu activitate de export, potrivit "European SME Exporting Insights Study 2015", cu peste 120.000 de companii incluse, cu toate ca Franta, Italia si Marea Britanie sunt, de asemenea, mari exportatori. Pentru fiecare tara, exista preferinte clare pentru anumite destinatii de export, cu toate ca acestea se extind treptat. In general, cea mai mare piata non-europeana pentru export, dupa SUA, este Asia, urmata de Africa si Orientul Mijlociu. China ramane o destinatie nesemnificativa de export, doar 11% dintre companii exporta acolo.
"IMM-urile din Europa cu activitate de export se maturizeaza rapid," spune Cindy Miller, Presedinte, UPS Europa. "Acum, companiie sunt preocupate mai ales de probleme mai practice, precum siguranta transporturilor, asteptand sprijin din partea partenerilor logistici pentru a ajunge la cat mai multe pietele internationale."
Majoritatea companiilor mici si mijlocii din Europa au inceput activitatea de export la cererea clientilor – reprezentantii companiilor din Belgia, Franta, Germania si Marea Britanie afirma ca acesta a fost principalul driver. Acest factor se regaseste in top trei argumente pentru IMM-urile din Europa , cu exceptia companiilor din Italia, sa intre pe piete noi.
Potrivit "European SME Exporting Insights Study 2015", importanta exporturilor este in crestere in randul comaniilor europene mici si mijlocii, cat si la nivelul intregii piete. Astfel, in ultimii trei ani, 49% dintre IMM-urile cu activitate la export au raportat o crestere a cifrei de afaceri. Pe masura ce exportatorii adopta noi tehnologii, activitatea de export a IMM-urilor se maturizeaza si se pregateste pentru cresteri, companiile cautand modalitati inovatoare de a face afaceri. Aceste tendinte vor fi actuale si mai departe anul viitor.
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!
Cele mai citite stiri
Ultimele comentarii