Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Incetare activitate PFA. Ce se intampla cu veniturile din facturile neincasate?


de Cecilia Pavelescu la 04 Dec. 2015 Exclusiv
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Incetare activitate PFA. Ce se intampla cu veniturile din facturile neincasate?
Incetarea activitatii unei persoane fizice autorizate trebuie mentionata in Registrul Comertului in termen de 15 zile, pe baza declaratiei pe propria raspundere.


In cazul in care desfasurati activitati din profesii libere, reglementate in baza legilor speciale, aveti obligatia obtinerii documentelor justificative privind incetarea activitatii de la corpul profesional din care faceti parte.

Vom analiza in continuare un caz specific. Avem un PFA care intentioneaza sa se inchida din cauza modificarilor legislative. Ce se intampla cu soldul facturilor neincasate in momentul inchiderii PFA? Cum afecteaza declaratia 220 acele sume, tinand cont ca PFA plateste impozit dupa incasari si plati, iar acele facturi in momentul inchiderii sunt in sold neincasat.

Raspunsul expertilor Rentrop&Straton:

In situatia in care PFA isi inceteaza activitatea, se va bifa casuta 1 "Recalcularea platilor anticipate", potrivit instructiunilor de completare a formularului 220.

La pct. 8 „Data incetarii activitatii" din cadrul sectiuniii II „Date privind activitatea desfasurata" se completaza cu data depunerii autorizatiei de functionare la organul emitent.


Pentru stabilirea venitului net realizat pana la data inchiderii activitatii, avem in vedere faptul ca principala caracteristica a contabilitatii in partida simpla este ca aceasta se bazeaza pe incasari si plati, si nu este o contabilitate de angajamente. Venitul net (venitul impozabil) din activitati independente se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile considerate deductibile, efectuate in scopul realizarii de venituri. Aceste sume nu se inregistreaza in Registrul-jurnal pentru incasari si plati, la momentul emiterii/primirii facturilor ci la momentul incasarii sumelor, respectiv al efectuarii platilor. La determinarea venitului brut se va tine seama de toate sumele inscrise in Registrul-jurnal de incasari si plati reprezentand incasari efective.

In ceea ce priveste inregistrarea sumelor din facturile emise si neincasate pana la data incetarii activitatii, mentionam ca, potrivit prevederilor pct. 36 din normele metodologice emise in aplicarea art. 48 din Codul fiscal, acestea se vor considera venituri numai dupa ce vor fi incasate, chiar daca aceasta operatiune are loc ulterior incetarii activitatii.

Atentie! Veniturile necuprinse in formularul initial D 200 "privind veniturile realizate din Romania" se declara prin depunerea unei declaratii rectificative.

Sursa: Portal Contabilitate

 


Autor: Cecilia Pavelescu

0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x

Intrebare antispam: 1 + 3 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016