Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Monografie contabila pentru o firma de constructii


de Cecilia Pavelescu la 03 Iun. 2016
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Monografie contabila pentru o firma de constructii
Vom prezenta in materialul urmator o monografie contabila pentru o firma de constructii, realizata de expertii Rentrop&Straton, pornind de la urmatorul studiu de caz:


Inainte de toate trebuie sa aflati mai multe detalii despre monografiile contabile si ce implica acestea.

Societatea a achizitionat doua terenuri in anul 2015 dorind sa construiasca locuinte pentru vanzare si pentru inchiriere. Acestea s-au inregistrat in contul 2111. La rambursare de TVA in anul 2015 inregistrarea pe cont 2111 era considerata in regula. In luna decembrie 2015 se contracteaza cu un antreprenor general constructia de locuinte pe un teren. In anul 2015 s-au inregistrat pe cont 231 facturi pentru proiectare, autorizatii constructie, masuratori topografice, dirigentie santier, taxe, avize. In luna martie si aprilie 2016 se primesc de la constructor situatii de lucrari (pe etape, infrastructura, suprastructura) cu facturi aferente constructiei. Care va fi monografia contabila pentru constructia de locuinte si vanzarea acestora in anul 2016 cu teren inclus avand in vedere si inregistrarile din contabilitate in anul 2015 cat si pentru locuintele care vor ramane in proprietatea firmei?

Raspunsul expertilor Rentrop&Straton:

In urma analizei situatiei expuse, va prezentam monografia contabila pentru firma de constructii in cauza:

Achizitii terenuri:
2111    =    404

Transfer terenuri la marfuri:
371    =    2111

Achizitii materiale de constructii:

%    =    401
301
4426

Consum materiale:
601    =    301

Facturi servicii:
%    =    401
628
4426

Diferite taxe:
635    =    5121/5311

Receptii partiale:
231    =    722

Receptia finala imobilului:
212    =    %
        722
        231

Transferul imobilului la marfuri (partea care urmeaza a fi vanduta):
371    =    212
Terentul si cladirea se vand separat (apartament in suprafata de... cu teren in cota indiviza in suprafata de...)

Vanzarea imobilului:
4111    =    %
        707 cladire
        707 teren
        4427

Descarcarea gestiunii:
607 cladire    =    371
607 teren    =    371

Locuintele in proprietatea firmei raman in contul 212 sau, daca prin politicile contabile ati stabilit modalitatea de recunoastere a investitiilor imobiliare, le puteti transfera in contul 215 si se amortizeaza liniar.

Sursa: Portal Contabilitate


Autor: Cecilia Pavelescu

0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 3.79 din 39 voturi

x

Intrebare antispam: 2 + 4 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016