de Redactia PortalPFA la 14 Nov. 2019
0 comentarii Fii primul care comenteaza |
Care sunt urmatorii pasi in aceasta speta? Ce se intampla cu facturile emise in perioada in care este radiat (martie - octombrie)? Trebuie stornate (incasarea a avut loc)? Veniturile incasate vor fi declarate pe persoana fizica? Cheltuielile vor fi luate la calculul venitului net impozabil? Raspunsurile la toate aceste intrebari vor fi oferite de expertul nostru.
Iata raspunsul specialistului!
Beneficiarii serviciilor prestate nu au dreptul sa isi deduca cheltuielile pentru documentele emise de dumneavoastra, dupa data radierii PFA.
Puteti emite adrese catre clientii dumneavoastra in care sa mentionati ca din motive obiective, facturile emise in perioada 18 martie - octombrie, sa fie reconsiderate ca si cheltuiala nedeductibila, pana la reglementarea situatiei care a dus la acest fapt.
Veniturile incasate ulterior radierii activitatii, se includ in venitul brut si se impoziteaza, conform pct. (7) alin. (1) din Normele metodologice date in aplicarea art. 68 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Nu este necesar sa stornati facturile emise.
Cheltuielile realizate dupa data radierii PFA sunt nedecuctibile la calculul impozitului pe venit, conform art. 68 alin (4) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
ONRC (Oficiul National al Registrului Comertului) a atras atentia in repetate randuri anul trecut legat de radierea din registrul comertului a persoanelor fizice autorizate (PFA) si a intreprinderilor individuale (II) care nu si-au actualizat obiectul de activitate conform Legii nr. 182/2016.
Potrivit art. II alin. (1) din Legea nr. 182/2016, in termen de 2 ani de la intrarea in vigoare, persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale al caror numar de clase de activitati prevazute de codul CAEN incluse in obiectul de activitate este mai mare decat cel prevazut de prevederile legale in vigoare (5 clase de activitati prevazute de codul CAEN pentru PFA si 10 clase de activitati prevazute de codul CAEN pentru II) au obligatia de a solicita oficiului registrului comertului competent modificarea, in mod corespunzator, a mentiunilor din registrul comertului referitoare la obiectul de activitate.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Alina Elena - Consultant fiscal.
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!
Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit
Articole similare
Ultimele articole
Cele mai citite stiri
Ultimele comentarii