Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Scaderea impozitarii muncii, un impact major pentru 4 din 5 startup-uri romanesti


de Victor Achim la 05 Apr. 2016
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Scaderea impozitarii muncii, un impact major pentru 4 din 5 startup-uri romanesti
Antreprenorii romani care conduc o afacere de tip startup considera scaderea impozitarii muncii cea mai importanta masura fiscala pentru dezvoltarea acestui tip de afaceri. Astfel, 78% dintre acesti antreprenori ii atribuie un impact major, conform studiului EY si Impact Hub - Barometrul afacerilor de tip startup din Romania - 2016.


301 de antreprenori romani care conduc afaceri cu o vechime mai mica de trei ani au raspuns intrebarilor Barometrului afacerilor de tip startup din Romania. 66% dintre respondenti au intre 25 si 35 de ani, 19% au peste 35 de ani, in timp ce 15% se situeaza ca varsta sub 25 de ani. Urmand celor trei editii ale Barometrului EY al antreprenoriatului romanesc si altor doua editii dedicate educatiei si culturii antreprenoriale in randul studentilor, respectiv afacerilor de familie, studiul analizeaza si centralizeaza perceptiile si zonele de interes ale antreprenorilor aflati la inceput de drum.


Antreprenorii de startup din Romania muncesc in medie 10 ore pe zi la propria afacere
Cei mai multi antreprenori aflati la inceput de drum dedica 10 ore afacerii lor in fiecare zi, ceea ce indica faptul ca lucreaza cu 21% mai mult decat angajatii cu norma intreaga din Romania. Conform unui studiu Eurofound, angajatii romani au lucrat in anul 2014 cel mai mult dintre angajatii Uniunii Europene, numarul de ore lucrate ajungand la 41 pe saptamana. Desi cei mai multi dedica 10 ore propriei afaceri, 27% dintre antreprenori depasesc limita celor zece ore, unii dintre acestia ajungand chiar la 18 ore de munca in fiecare zi.

64% dintre antreprenorii de startup merg la cel putin un eveniment de networking pe saptamana
Majoritatea antreprenorilor intelege importanta construirii de relatii pentru succesul initiativei antreprenoriale. Astfel, 64% dintre respondenti participa la cel putin un eveniment de networking in medie intr-o saptamana, fata de 29% dintre respondenti care nu participa la niciun astfel de eveniment. Fie ca vorbim despre construirea de parteneriate de business, de vanzari si marketing sau de identificarea de furnizori de servicii pentru startup sau de mentori, dezvoltarea de relatii de business este vitala pentru cresterea afacerii.

38% dintre antreprenorii de startup castiga sub 500 EUR pe luna
Daca 38% dintre antreprenorii respondenti in cadrul studiului au un venit lunar situat sub 500 EUR, 11% au depasesc nivelul de 2.000 EUR pe luna. In Romania, venitul mediu net in luna noiembrie 2015 s-a ridicat la 432 EUR.

Birocratia – cel mai important obstacol in calea initiativei antreprenoriale
In linie cu antreprenorii respondenti ai Barometrului EY al antreprenoriatului romanesc – editiile 2012-2015, birocratia a fost indicata si de catre antreprenorii de startup ca fiind cel mai important obstacol in dezvoltarea unei afaceri in Romania. Neclaritatile legislative, lipsa de informatii, legislatia stufoasa – sunt doar cateva aspecte semnalate de antreprenorii de startup ce sunt corelate cu fenomenul birocratiei.

In topul obstacolelor identificate de antreprenori, atat maturi cat si aflati la inceput de drum, intra de asemenea aspectele fiscale, accesul dificil la finantare si lipsa educatiei antreprenoriale.

46% dintre antreprenori isi doresc continuarea procesului de relaxare fiscala
26% dintre respondenti isi doresc o relaxare fiscala care sa vizeze numai startup-urile, in timp ce 20% considera ca o relaxare fiscala generala la nivelul firmelor ar avea cel mai mare impact in sustinerea antreprenorilor. In topul masurilor de urmat de catre autoritati pentru a sustine initiativa antreprenoriala intra si reducerea birocratiei (14%), crearea mai multor programe de finantare pentru startup-uri din Fonduri Europene sau fonduri nerambursabile din partea statului roman, dar si crearea unor institutii care sa sprijine in mod real startup-urile prin consultanta, spatii de lucru, incubatoare de afaceri administrate si finantate de stat; un e-ghiseu functional si digitalizarea institutiilor.

78% vad scaderea impozitarii muncii ca o masura ce ar avea un impact major pentru startup-uri
In mod specific in domeniul fiscalizarii, scaderea impozitarii muncii - atat pentru angajati, cat si pentru angajatori (78%), simplificarea reglementarilor si taxarii startup-urilor (78% dintre raspunsuri) si scaderea impozitarii veniturilor startup-urilor (74%) sunt cele mai importante masuri din perspectiva antreprenorilor pentru a imbunatati mediul de reglementare si fiscal pentru startup-uri.

Fondurile proprii – cea mai importanta sursa de finantare pentru inceperea afacerii
Conform Global Entrepreneurship Monitor 2012 US Report, 73% dintre antreprenorii care au fondat companii in Statele Unite le-au finantat din economiile personale. Procentul se apropie si in Romania de aceeasi valoare, 69% dintre respondenti indicand fondurile proprii, inclusiv imprumuturi de nevoi personale si salariul incasat dintr-un alt loc de munca decat startup-ul, ca fiind cea mai importanta sursa de finantare. Pe urmatoarele doua locuri se situeaza fondurile europene si finantarile nerambursabile oferite de statul roman, familia si prietenii reprezentand doar a patra cea mai importanta sursa pentru startup-urile locale.

15% dintre respondenti vor sa acceseze fonduri europene in acest an
Din totalul respondentilor, 15% au intentia de a accesa fonduri europene in urmatoarele 12 luni, in timp ce 13% intentioneaza sa acceseze programe guvernamentale pentru startup-uri. Creditele bancare se claseaza pe locul al saselea in intentia startup-urilor, iar pe locurile 7 si 8 se situeaza fondurile de capital de risc si cele de private equity.

Marketing-ul si promovarea - cea mai importanta zona de investitii pentru startup-uri in acest an
In 2016, cei mai multi antreprenori de startup vor aloca resursele cele mai mari pentru promovare (32%) si vanzare si distributie (28%). Definirea produsului sau serviciului este a treia zona de investitii, cel mai probabil datorita faptului ca 50% dintre firmele respondente au sub un an vechime. Operationalul si HR-ul sunt ultimele zone de investitii planificate, la fel ca si definirea si optimizarea modelului de business.

86% dintre antreprenori considera ca educatia nu incurajeaza spiritul antreprenorial
Antreprenorii de startup considera intr-o masura covarsitoare – 86% - ca scoala romaneasca nu ii pregateste pe tineri pentru a deveni antreprenori. Educatia precara a antreprenorilor este indicata chiar de oamenii de afaceri ca al treilea obstacol in dezvoltarea antreprenoriala. Acestia subliniaza lipsa mentorilor si a unei educatii relevante in domeniul financiar, de management, marketing si vanzari.

Doar 18% din antreprenorii de startup considera esecul in afaceri un prilej de invatare
Frica de esec ramane una dintre barierele semnificative pentru abordarea antreprenoriatului in Romania, in conditiile in care eliminarea stigmatului esecului este critica pentru dezvoltarea initiativei personale. Cea mai mare pondere a antreprenorilor de startup considera esecul in afaceri un esec in cariera (26%), in timp ce 22% cred ca acesta va constitui o bariera pentru viitoarele initiative antreprenoriale, iar 20% cred ca indica lipsa abilitatilor necesare. Doar 18% considera esecul un prilej de invatare, iar 5% cred ca acesta nu are un impact asupra viitoarelor startup-uri.

Sursa: EY Romania


Autor: Victor Achim

Victor Achim s-a alaturat redactiei noastre acum 6 ani. Si-a inceput activitatea in presa in urma cu peste 10 ani si a acoperit de-a lungul anilor domenii precum TVA, taxe si impozite si contributii sociale.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 2.5 din 2 voturi

x

Intrebare antispam: 4 + 3 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016