Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Acordare meditatii - PFA sau SRL? Tot ce trebuie sa stie un meditator


de Redactia PortalPFA la 16 Nov. 2021
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Acordare meditatii - PFA sau SRL? Tot ce trebuie sa stie un meditator
Pentru a fi in legalitate, profesorii care dau meditatii trebuie sa declare veniturile si sa plateasca impozit pentru ele. Dar inainte de aceasta, profesorii care ofera meditatii trebuie sa se inregistreze si sa se autorizeze la Oficiul National pentru Registrul Comertului.


PFA sau SRL - care este cea mai buna alegere pentru o persoana care se ocupa cu acordarea meditatiilor? Expertul nostru raspunde la toate nelamuririle in continuare. 
 
ANAF a precizat recent ca "persoanele fizice care realizeaza venituri din meditatii au obligatia de a se inregistra fiscal si de a indeplini obligatiile declarative si de plata, in conditiile legii."
 

Evaziunea fiscala se pedepseste cu amenzi sau chiar ani de puscarie! Riscurile la care te expui ca meditator si cum le eviti. Citeste ghidul Controale ANAF la meditatii

Acordare meditatii - PFA sau SRL: raspunsul specialistului 

Prestarea serviciilor de catre meditatori este incadrata, din punct de vedere fiscal, in categoria activitatilor independente, iar persoanele fizice care desfasoara aceste activitati au obligatia autorizariI potrivit ANAF. Asadar, veniturile din meditatii sunt incadrate de organele fiscale la categoria veniturile obtinute din activitati independente, potrivit Codului fiscal.
 
"Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii, veniturile din profesii liberale si veniturile din drepturi de proprietate intelectuala, realizate in mod individual si/sau intr-o forma de asociere, inclusiv din activitati adiacente", potrivit definitiei din Codul fiscal.
 
Cea mai practica solutie pentru meditatori ar fi deci infiintarea unei persoane fizice autorizate (PFA) cu acest obiect de activitate (dar se poate opta si pentru infiintarea unei intreprinderi individuale, intrucat obligatiile declarative sunt similare). Pentru aceasta, profesorul meditator trebuie sa se inregistreze si sa se autorizeze la Oficiul National pentru Registrul Comertului .
 
Profesorul care doreste sa-si infiinteze un PFA trebuie sa depuna cererea de inregistrare, formular ce poate fi descarcat de aici, alaturi de dosarul pentru constituirea PFA-ului, la oficiul registrului comertului in raza caruia isi stabileste sediul profesional. In mare, dosarul trebuie sa contina actul de identitate, dovada titlului cu care se foloseste sediul profesional, specimenul de semnatura, precum si documente care atesta pregatirea profesionala.
Conform art. 1 alin. (1) si (2) din OUG nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, (1) Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.
 
(2) Operatorii economici prevazuti la alin. (1), denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le inmaneze clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura."
 
Emiterea bonului fiscal este obligatorie atat timp cat bunurile vandute sau serviciile prestate catre persoane fizice (populatie, adica) sunt incasate, total sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, dupa cum reiese din prevederile OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.
 
Potrivit art. 1 alin. (1) din HG nr. 804/2017 privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, "In sensul art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta de urgenta, prin operatori economici se intelege persoanele fizice si juridice, intreprinderile familiale, precum si orice alte entitati, cu exceptia institutiilor publice, care incaseaza, pe teritoriul Romaniei, inclusiv in punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, de la persoane fizice sau juridice, contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie.
 
Astfel, obligatia utilizarii caselor de marcat intervine in cazul incasarii, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, de la persoane fizice sau juridice, a contravalorii bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie.
 
Pentru incasarile exclusiv prin transfer bancar nu exista obligatia utilizarii casei de marcat, insa pentru cele incasate prin card, trebuie sa se emita bon fiscal pe care se face mentiunea plata cu cardul.
 
Poate incheia un contract de prestari servicii avand ca obiect servicii de meditatii cu precizarea tarifului orar, descrierea temelor abordate, plan de lucru, evidenta teme parcurse, predate etc.
 
Pentru sumele incasate cash/card va emite bon fiscal (exista casa de marcat portabila).
 
Pentru serviciile prestate este necesar sa organizeze evidenta financiar contabila dupa cum s-a optat pentru infiintarea unui PFA sau SRL.
Este util de stiut ca, in cazul PFA-ul ca forma de organizare, exista o posibilitate imediata de gestionare a disponibilului banesc, intr-o forma simplificata. Insa din punct de vedere al cheltuielilor asociate, microintreprinderea pare sa fie forma de organizare cea mai avantajoasa pentru cei care doresc sa isi infiinteze o forma de organizare juridica.
 
 
 
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Vera Constantin - Expert contabil. 

Redactia PortalPFA Autor: Redactia PortalPFA

Redactia PortalPFA este formata dintr-un colectiv de 3 autori specializati in domenii precum contabilitate, fiscalitate, TVA si legislatia muncii. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de TVA, legislatie fiscala si contabila, explicand detaliat modificarile aparute. Va oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 4.22 din 57 voturi

x

Intrebare antispam: 2 + 1 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016