ANOFM (Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca) a sprijinit CNAS (Casa Nationala de Asigurari de Sanatate) in demersul de a restabili calitatea de asigurat in sistemul asigurarilor sociale de sanatate pentru angajatii aflati in somaj tehnic si pentru care angajatorii au virat sumele aferente contributiilor la asigurarile sociale de sanatate.
La solicitarea CNAS, ANOFM a furnizat datele cuprinse in listele, asumate de reprezentantul legal al angajatorului, depuse potrivit art. XII din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 30/2020, referitoare la persoanele si perioadele in care aceste persoane au fost in somaj tehnic.
Prin furnizarea acestor informatii de catre ANOFM, s-a putut remedia situatia regretabila in care se aflau persoane care beneficiasera de indemnizatia prevazuta la alin. (1) al art. XI din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 30/2020 si care isi pierdusera calitatea de asigurat in Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI), desi angajatorii virasera sumele aferente contributiilor la asigurarile sociale de sanatate, informeaza institutia.
Astfel, CNAS a putut opera modificarile necesare in Sistemul Informatic Unic Integrat astfel incat salariatii respectivi sa isi pastreze calitatea de asigurat.
„Institutia noastra este la dispozitia cetatenilor si a celorlalte institutii, in masura in care poate furniza date sau orice alt tip de suport, astfel incat masurile de sprijin stabilite de Guvern sa ajunga cat mai repede la beneficiari”, a declarat Victor Picu, presedinte ANOFM.
Potrivit CNAS, calitatea de asigurat a fost restabilita pentru aproximativ 90 de mii de salariati care au fost in somaj tehnic.
Autor:
Redactia PortalPFARedactia PortalPFA este formata dintr-un colectiv de 3 autori specializati in domenii precum contabilitate, fiscalitate, TVA si legislatia muncii. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de TVA, legislatie fiscala si contabila, explicand detaliat modificarile aparute. Va oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.