O situatie des intalnita in practica este emiterea gresita a unui bon fiscal cu o valoare mult mai mare decat cea corecta. Astfel de erori, daca nu sunt remediate corect, pot afecta rapoartele financiare si calculele fiscale ale companiei, ceea ce poate duce la probleme in relatia cu ANAF. Din acest motiv, este esential sa se inteleaga procedurile necesare pentru corectarea acestor greseli si sa asigure o documentare corespunzatoare pentru a evita penalizarile sau interpretarile eronate ale datelor de catre ANAF.
In continuare, vom analiza un caz specific de eroare la casa de marcat, in care a fost emis un bon fiscal de 22.000 lei, in loc de 22 lei, si masurile pe care compania trebuie sa le adopte pentru corectarea acestei situatii in conformitate cu reglementarile in vigoare.
Bon fiscal eronat - studiu de caz
Intrebare: "Din greseala s-a adaugat pe casa de marcat un bon de 22.000 lei in loc de suma corecta de 22 lei, ulterior a fost emis si bonul corect de 22 lei, s-a intocmit referat pentru anularea sumei de 22.000 lei, avand in vedere ca societatea are casa de marcat conectata la serverele ANAF si se transmit zilnic rapoartele Z, ce trebuie sa faca compania in acest caz ca sa nu se tina cont de suma gresita de pe casa de marcat?"
Raspuns:
Potrivit art 36 din Hotararea Guvernului nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale:
,,Pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde:
a) sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii;
c) copie de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal;
d) nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata’’.
Asadar, dosarul cu documentele prezentate mai sus se anexeaza la bonul fiscal emis eronat impreuna cu nota contabila de corectie, cu sumele corectate inscrise cu semnul minus:
5311 = % valori cu semnul minus
707
4427
In concluzie, se va inregistra bonul fiscal eronat si nota contabila de corectie.
Raspuns oferit in luna august 2024 de catre specialistii site-ului PortalCodulFiscal.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Foto: pixabay.com