Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Ce plati veti face in 2017 daca aveti contracte de inchiriere? Alte obligatii privind D 220


de Cecilia Pavelescu la 26 Dec. 2016
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce plati veti face in 2017 daca aveti contracte de inchiriere? Alte obligatii privind D 220
Va aducem la cunostinta ca persoanele care obtin venituri din inchirierea bunurilor din patrimoniul personal, altele decat veniturile din arendare, trebuie sa completeze si sa depuna la ANAF Declaratia 220 privind venitul estimat/norma de venit (Formularul 220), in maxim 30 de zile de la incheierea contractului.


Printr-un anunt recent, autoritatile fiscale informeaza ca Declaratia 220 se depune odata cu inregistrarea la ANAF a contractului incheiat intre parti. Pentru inregistrare este necesar contractul de inchiriere in original (un exemplar in original va fi pastrat la ANAF) si, daca este cazul, o imputernicire. Codul fiscal si Codul de procedura fiscala nu au prevederi legale care sa oblige rudele sa incheie contract de inchiriere, dar exista obligatia declararii la ANAF a contractelor deja incheiate, impozitarea fiind in conformitate cu prevederile Codului fiscal. Administratia fiscala nu poate interveni asupra vointei partilor exprimata intr-un contract de inchiriere in ceea ce priveste nivelul chiriei si nu poate stabili categoriile de persoane/rude pentru care exista obligatia incheierii unui contract de inchiriere.

IMPORTANT!

De asemenea, aceeasi sursa atrage atentia ca exista, in schimb, obligativitatea incheierii unui contract de inchiriere si a declararii acestuia la fisc in toate situatiile in care proprietarul incaseaza sume de bani reprezentand contravaloarea cedarii dreptului de folosinta, indiferent de nivelul acesteia. Venitul brut din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal reprezinta totalitatea sumelor in bani si/sau echivalentul in lei al veniturilor in natura stabilite potrivit contractului incheiat intre parti, pentru fiecare an fiscal, indiferent de momentul incasarii acestora. Venitul brut se majoreaza cu valoarea cheltuielilor ce cad, conform dispozitiilor legale, in sarcina proprietarului, uzufructuarului sau a altui detinator legal, daca sunt efectuate de chirias.

ATENTIE! Venitul brut se stabileste pe baza chiriei prevazute in contractul incheiat intre parti pentru fiecare an fiscal, indiferent de momentul incasarii chiriei. Venitul net din cedarea folosintei bunurilor se stabileste in sistem real, la optiunea contribuabilului, pe baza datelor din contabilitate sau prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei de 40% asupra venitului brut si a contributiiilor de asigurari sociale de sanatate datorate. Contributiile de asigurari sociale de sanatate datorate se deduc de organul fiscal competent.

Retineti ca pentru recunoasterea deductibilitatii cheltuielii stabilite forfetar, proprietarul nu este obligat sa prezinte organului fiscal documente justificative. Informatii suplimentare se pot obtine:

 - prin formularul de solicitare asistenta disponibil la adresa www.anaf.ro/arondare,

 - consultand Ghidurile publicate pe www.anaf.ro, sectiunea Asistenta contribuabili, Ghiduri curente unde sunt postate atat Ghidul privind actele justificative necesare eliberarii diverselor categorii de documente/emiterii autorizatiilor solicitate de contribuabili – persoane fizice, cat si Ghidul fiscal al persoanelor fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor; sau solicitand precizari prin completarea "formularului de asistenta prin email"

- de la birourile pentru asistenta contribuabililor din cadrul administratiilor finantelor publice;
- apeland nr. de telefon 031.403.91.60 dedicat asistentei telefonice pentru contribuabili.

Sursa: ANAF


Autor: Cecilia Pavelescu

0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 4.67 din 3 voturi

x

Intrebare antispam: 5 + 1 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016