de Ana Tudor la 20 Aug. 2015 Exclusiv
0 comentarii Fii primul care comenteaza |
Organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil se realizeaza in conformitate cu prevederile Legii 571/2003 privind Codul fiscal:
“46. Pentru fiecare fel de cheltuieli se va intocmi Fisa pentru operatiuni diverse, iar totalul lunar al acestora se va inregistra in Jurnalul privind operatiuni diverse pentru cheltuieli.
Contribuabilii pot intocmi o singura fisa pentru operatiuni diverse care sa cuprinda toate cheltuielile a caror deductibilitate nu este plafonata.
Potrivit legislatiei in vigoare, contribuabilii care nu efectueaza cheltuieli de natura celor care sunt deductibile plafonat pot sa le evidentieze doar in Registrul-jurnal de incasari si plati, fara sa fie obligati sa intocmeasca Fisa pentru operatiuni diverse si Jurnalul privind operatiuni diverse.
47. Pentru cheltuielile deductibile plafonat, inainte de inregistrarea totalului din Fisa pentru operatiuni diverse se va calcula cota c are este deductibila si numai aceasta se va inregistra in Jurnalul privind operatiuni diverse pentru cheltuieli ”.
Asadar, in acest caz trebuie sa se intocmeasca o fisa de cont pentru operatiuni diverse in care sa se evidentieze modul de calcul si cuantumul acestei categorii de cheltuieli superioara plafonului de 2%, nedeductibila la calculul impozitului pe venit.
Art 52 din O.M.F.P. 1.040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil arata ca:
“Venitul net sau pierderea fiscala se calculeaza astfel: din totalul sumelor incasate, evidentiate in col. 5, respectiv 6, din Registrul -jurnal de incasari si plati, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscala a bunurilor si drepturilor, evidentiate in Fisa pentru operatiuni diverse, si totalul sumelor platite, evidentiate in col. 7, respectiv 8, din Registrul -jurnal de incasari si plati, si se aduna sumele platite pentru cumpararea bunurilor amortizabile si totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator intocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ ”.
Atentie! La stabilirea venitului impozabil, din totalul sumelor incasate se scad sumele platite si amortizarea fiscala si se aduna cheltuielile nedeductibile si trebuie intocmit un centralizator al cheltuielilor nedeductibile cu ajutorul unui document cumulativ.
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!
Cele mai citite stiri
Ultimele comentarii