In contextul actual in care atat pretul inputurilor, cat si al energiei sufera cresteri, un freelancer poate fi pus in situatia de a mari, la randul sau, preturile pentru produsele sau serviciile pe care le vinde.
In acest context, 37% dintre proprietarii de mici afaceri sustin ca una dintre cele mai mari temeri consta in cresterea preturilor pentru consumatorii finali, conform unui
studiu efectuat de Nerdwallet, o companie americana de consultanta financiara.
Iata trei moduri prin care iti poti informa clientii de cresterea preturilor, cu un impact negativ cat mai mic pentru desfasurarea activitatii.
1. Comunica informatia clientilor, intr-un mod sincer
Atunci cand te confrunti cu o situatie neplacuta care te obliga sa iei decizii ce vor afecta clientii, este recomandat sa vorbesti deschis despre asta. Explica-le clientilor tai motivele scumpirii si faptul ca vei asigura in continuare calitatea serviciilor sau a produselor oferite.
Exista mai multe modalitati prin care poti face asta:
-
Prin intermediul canalelor de social media – daca ai deja un numar mare de urmaritori, atunci retelele sociale reprezinta modalitatea ideala de a comunica deschis cu urmaritorii tai si de a te asigura ca mesajul tau ajunge la cat mai multe persoane.
-
Printr-un articol postat pe blog – poti incepe articolul printr-o scurta istorie a afacerii tale si prin a le fi recunoscator clientilor care ti-au fost alaturi pana in prezent. Ulterior, poti explica situatia actuala si modalitatea prin care ai de gand sa o gestionezi, aratandu-ti in acelasi timp grija fata de clienti.
-
Cu ajutorul unui biletel inclus in pachetele comandate – include un mesaj prin care sa le multumesti clientilor ca iti sunt alaturi in ciuda cresterii de preturi. De asemenea, poti mentiona pe scurt, intr-un ton neutru, motivul care te-a fortat sa cresti preturile.
2. Fa eforturi pentru a ramane competitiv
Daca preturile tale sunt mai mari decat cele practicate de competitie, este nevoie sa stabilesti cat mai repede un plan pentru a ramane competitiv. Ia in calcul sa investesti in echipamente sau sisteme care sa-ti reduca pe termen mediu si lung costurile, astfel incat sa asiguri continuitatea afacerii. De exemplu, echipamentele in care investesti ar putea sa reduca reziduurile obtinute in urma procesului de productie sau sa eficientizeze timpul de productie.
Pentru a putea face toate investitiile de care ai nevoie, poti sa apelezi la un
credit PFA. Iata ce avantaje obtii daca ai cel putin 12 luni de activitate:
-
poti obtine pana la 115.000 de lei pe o perioada cuprinsa intre 12-36 de luni;
-
daca ai nevoie de un imprumut mai mic, poti accesa un credit super rapid, 100% online pentru PFA;
-
rata si dobanda sunt fixe, indiferent de valoarea ROBOR, pe toata perioada contractului de creditare;
-
poti amana plata pentru 30 de zile daca ai un comportament bun la creditele in derulare;
-
ai nevoie doar de extras de cont si de ultima declaratie unica depusa la ANAF.
3. Ofera alternative mai accesibile ca pret
Pentru ca puterea de cumparare a scazut destul de mult odata cu cresterea inflatiei, unii consumatori ar putea sa aleaga bunuri sau servicii de o calitate inferioara in schimbul unui pret mai mic. Astfel, daca in portofoliul tau se gasesc si oferte mai accesibile ca pret, asigura-te ca prezinti acest lucru clientilor tai. Totusi, nu uita sa le explici diferenta dintre produsul pe care obisnuiau sa-l cumpere si aceasta alternativa, pentru a nu crea confuzie. In acest mod, eviti sa primesti reclamatii si sa pierzi clienti.
Iata un exemplu concret de cum ai putea sa abordezi o astfel de situatie: daca activitatea principala a afacerii tale consta in comercializarea de produse vestimentare personalizate, ai putea sa oferi alternative mai ieftine daca achizitionezi alte materii prime. De exemplu, in locul unul hanorac fabricat din bumbac 100%, ai putea sa achizitionezi un hanorac fabricat dintr-o combinatie de bumbac si poliester. Acesta din urma este mai ieftin, lucru care iti va permite sa il vinzi la un pret mai mic.
Comunicarea transparenta, preturile competitive si produsele alternative sunt cateva dintre solutiile care te-ar putea ajuta sa cresti preturile fara sa pierzi clienti. Adapteaza aceste solutii la specificul afacerii tale si mentine-ti clientii alaturi chiar si in momente dificile.
Sursa foto: shutterstock.com