de Redactia PortalPFA la 19 Iun. 2019
0 comentarii Fii primul care comenteaza |
PFA-ul a beneficiat de fonduri europene, precum si de subventie de mototrina. Cum se inregistreaza in contabilitate: registrul de incasari si plati, subventia, echipamentul cumparat din subventia primita, precum si cheltuiala cu motorina, afla mai jos de la specialistul nostru.
Iata raspunsul specialistului!
Potrivit art. 103 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, veniturile din activitati agricole cuprind veniturile obtinute individual sau intr-o forma de asociere, fara personalitate juridica, din cresterea si exploatarea animalelor, inclusiv din valorificarea produselor de origine animala, in stare naturala.
Contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole determinate pe baza normei anuale de venit nu au obligatii de completare a Registrului de evidenta fiscala si de conducere a evidentei contabile, conform art. 106 alin. (8) din Codul fiscal.
Avand in vedere prevederile art. 106 alin. (8) din Codul fiscal, opinia mea este ca nu aveti obligatia completarii Registrului de incasari si plati. Numai persoanele fizice al caror venit net anual este determinat in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, au obligatia sa conduca evidenta contabila pe baza regulilor contabilitatii in partida simpla sau, la optiunea acestora, pe baza regulilor contabilitatii in partida dubla.
Daca totusi doriti sa completati acest registru, operatiunile inscrise nu influenteaza determinarea impozitului pe venit si inscrieti subventiile incasare in coloana de incasari (prin casa sau prin banca), iar platile pentru cheltuieli/achizitii efectuate in coloana de plati (prin casa sau prin banca, dupa caz).
Registrul - jurnal de incasari si plati este documentul contabil care serveste la inregistrarea incasarilor si platilor aferente activitatii persoanelor care conduc evidenta contabila pe baza regulilor contabilitatii in partida simpla.
Registrul - jurnal de incasari si plati se intocmeste intr-un exemplar, inregistrarea operatiunilor pe baza documentelor justificative facandu-se distinct, pe fiecare operatiune de incasare/plata.
In Registrul - jurnal de incasari si plati se inregistreaza atat operatiunile in numerar, cat si cele efectuate prin contul curent de la banca, la valoarea prevazuta in documentele justificative, inclusiv taxa pe valoarea adaugata.
Incasarile din Registrul-jurnal de incasari si plati cuprind:
- sumele incasate din desfasurarea activitatii;
- aporturile in numerar si prin conturi bancare aduse la inceperea activitatii ori in cursul desfasurarii acesteia;
- sumele primite sub forma de credite bancare sau de alte imprumuturi;
- sumele primite ca despagubiri;
- sumele primite sub forma de sponsorizari, mecenat sau donatii;
- sumele primite reprezentand forme de sprijin cu destinatie speciala din fonduri nerambursabile (subventii);
- alte sume incasate (de exemplu: restituiri de impozite, taxe, penalitati).
Platile din Registrul-jurnal de incasari si plati cuprind:
- platile efectuate in cadrul activitatii desfasurate in scopul realizarii de venituri;
- sumele reprezentand restituirea aporturilor in numerar si prin conturi bancare;
- sumele reprezentand rambursarea de credite bancare sau de alte imprumuturi;
- alte plati efectuate (de exemplu: penalitati, amenzi platite s.a.).
Sumele inregistrate in Registrul-jurnal de incasari si plati se totalizeaza lunar.
In conditiile conducerii evidentei contabile in partida simpla cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operatiune economico-financiara se va inregistra in ordine cronologica, in functie de data efectuarii operatiunii de incasare/plata.
Registrul-jurnal de incasari si plati se editeaza anual sau la cererea organului de control.
Registrul-jurnal de incasari si plati se arhiveaza impreuna cu documentele justificative care au stat la baza intocmirii acestuia.
Continutul minimal obligatoriu de informatii al Registrului-jurnal de incasari si plati este urmatorul:
- data efectuarii operatiunii de incasare/plata;
- denumirea si numarul documentului justificativ care sta la baza inregistrarii operatiunii;
- explicatii privind natura operatiunii;
- suma incasata in numerar sau prin banca, ce rezulta din fiecare document justificativ;
- suma platita in numerar sau prin banca, ce rezulta din fiecare document justificativ
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Daniel Crevelescu – Economist.
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!
Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit
Cele mai citite stiri
Ultimele comentarii