Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Deducerea cheltuielilor cu chiria si utilitatile. Ce trebuie sa stie o PFA


de Redactia PortalPFA la 02 Iun. 2021
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Deducerea cheltuielilor cu chiria si utilitatile. Ce trebuie sa stie o PFA
Pentru a putea deduce cheltuielile cu chiria si utilitatile, o PFA trebuie sa depuna o Declaratie fiscala pentru stabilirea impozitului/taxa pe cladirile rezidentiale/nerezidentiale/cu destinatie mixta aflata in proprietatea persoanelor fizice Model 2016 ITL 001.


Delaratia se gaseste la Directia de Taxe si Impozite locala.
 
Potrivit art. 459 alin. (1) lit. b) si alin.(2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, in cazul cladirilor cu destinatie mixta aflate in proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculeaza prin insumarea: ( ) b) impozitului determinat pentru suprafata folosita in scop nerezidential, indicata prin declaratie pe propria raspundere, si cu conditia ca cheltuielile cu utilitatile sa nu fie inregistrate in sarcina persoanei care desfasoara activitatea economica, prin aplicarea cotei stabilite conform art. 458 asupra valorii impozabile stabilite conform art. 457, fara a fi necesara stabilirea valorii prin depunerea documentelor prevazute la art. 458 alin. (1).
 
(2) In cazul in care la adresa cladirii este inregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfasoara nicio activitate economica, impozitul se calculeaza conform art. 457. 
 
Astfel, daca la sediul profesional al unei PFA, stabilit intr-un imobil cu destinatie de locuinta, se desfasoara activitate economica, si prin contractul de folosinta (comodat sau inchiriere) se stabileste o suprafata pentru sediul profesional al PFA, impozitul se calculeaza prin insumarea impozitului calculat pentru suprafata folosita in scop rezidential cu impozitul majorat pentru suprafata folosita pentru activitatea economica. In acest caz trebuie depusa declaratia sus-mentionata si se pot deduce cheltuielile cu utilitatile si chiria.
 
Daca se stabileste sediul profesional pentru o PFA intr-un imobil cu destinatie de locuit si nu se desfasoara activitate economica la respectivul sediu, impozitul nu se majoreaza, dar nici nu se pot deduce cheltuielile cu chiria si utilitatile. In acest caz, nu trebuie depusa declaratia sus-mentionata.
 
 
 
 
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Alina Elena - Consultant fiscal.

Redactia PortalPFA Autor: Redactia PortalPFA

Redactia PortalPFA este formata dintr-un colectiv de 3 autori specializati in domenii precum contabilitate, fiscalitate, TVA si legislatia muncii. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de TVA, legislatie fiscala si contabila, explicand detaliat modificarile aparute. Va oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 4 din 18 voturi

x

Intrebare antispam: 2 + 4 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016