Nu uitati ca 25 mai 2017 este ultima zi pentru depunerea formularelor 230 "Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual si deducerea cheltuielilor efectuate pentru economisirea in sistem colectiv pentru domeniul locativ" si 200 "Declaratie privind veniturile realizate din Romania".
Declaratia 200 se depune de catre persoanele fizice care au realizat, venituri din activitati independente, venituri din cedarea folosintei bunurilor (fara arendare), venituri din activitati agricole, din silvicultura ?i piscicultura, ca?tiguri rezultate din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare, operatiuni de vanzare -cumparare de valuta la termen, pe baza de contract, ca?tigul/pierderea din orice alte operatiuni de acest gen.
Optiunea de virare a sumei de pana la 2% se face catre o singura entitate nonprofit sau unitate de cult. Formularele 200 si 230 se pot obtine direct de la sediul unitatilor fiscale sau pot fi descarcate de pe websitul ANAF, de la adresa www.anaf.ro.
Formularele mentionate mai sus se pot depune de catre contribuabili sau de catre imputernicitii acestora, in format hartie, direct la registratura organului fiscal competent sau la oficiul postal, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau prin completarea formularului electronic si semnarea cu certificatul digital calificat ( instructiuni detaliate se gasesc la www.anaf.ro.mfinante.gov.ro pagina "Servicii online Declaratii electronice").
Contribuabilii au posibilitatea de transmitere on-line a formularelor mentionate si prin utilizarea serviciului Spatiul Privat Virtual ( instructiuni detaliate se gasesc la www.anaf.ro.mfinante.gov.ro" Spatiul Privat Virtual"). Pentru depunerea D230 sau D200 prin Spatiul Privat Virtual nu este necesara detinerea unui certificat digital calificat, singura conditie fiind ca persoana sa fie inregistrata ca utilizator SPV.
In vederea inregistrarii ca utilizator SPV, contribuabilul acceseaza www.anaf.mfinante.gov.ro « Spatiul privat virtual» pagina"Inregistrare utilizatori" si completeaza informatiile solicitate. Sunt necesare doar datele de identificare, numarul de telefon, adresa e-mail si numarul uneia dintre deciziile de impunere emise de ANAF incepand cu anul 2013.
Contribuabilii care nu detin un act administrativ fiscal, se vor adresa oricarei administratii fiscale, in termen de 10 zile calendaristice de la data inregistrarii in Spatiul Privat Virtual pentru verificarea datelor care s-au completat , cu BI/CI in original si numarul de inregistrare generat pe site-ul A.N.A.F.
Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Salaj