de Ana Tudor la 28 Dec. 2015 Exclusiv
0 comentarii Fii primul care comenteaza |
Vom analiza in materialul de fata urmatoarea situatie: Care este tratamentul pentru descarcarea de gestiune in cazul unui PFA care desfasoara comertul cu amanunutul? In Registrul de incasari si plati trec la rubrica "Plati" toate facturile achitate iar la sfarsitul anului pentru a stabili venitul net din cheltuielile efectuate se scade soldul final din Raportul de Gestiune existent la data de 31.12.2015? Este necesar sa calculez descarcarea de gestiune folosind coeficientul "k"?
Analizand legislatia in vigoare apreciem ca nu se amana dreptul de deducere a platilor efectuate aferente stocului de marfa pana la vanzarea acestuia, potrivit Ordinului 170/2015 pentru aprobarea Reglemenatrilor contabile privind contabilitatea in partida simpla, cat si ale Codului fiscal:
- conform Ordinului 170/2015 Registrul jurnal de incasari si plati ( cod 14-1-1/b ) se utilizeaza pentru inregistrarea incasarilor si platilor aferente activitatii PFA distinct pe fiecare operatiune de incasare/ plata; platile inregistrate in Registrul jurnal de incasari si plati reprezinta platile fectuate in cadrul activitatii desfasurate in scopul realizarii de venituri;
- Conform art. 48 din Codul fiscal si a normelor de aplicare ale acestui articol se precizeaza clar ca la stabilirea venitului net anual din activitatile PFA se iau in considerare veniturile incasate in exercitiul financiar ( de ex. veniturile din activitati independente incasate in 2015) din care se scad platile efectuate in scopul realizarii de venituri efectuate in exercitiul financiar (2015), incluzandu-se chiar si platile efectuate in avans:
ART. 48 Reguli generale de stabilire a venitului net anual din activitati independente, determinat in sistem real, pe baza datelor din contabilitate
(2) Venitul brut cuprinde:
a) sumele incasate si echivalentul in lei al veniturilor in natura din desfasurarea activitatii;
Norme: 36. In venitul brut se includ toate veniturile in bani si in natura, cum ar fi: venituri din vanzarea de produse si de marfuri,…
(4) Conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile aferente veniturilor, pentru a putea fi deduse, sunt:
a) sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului, justificate prin documente;
b) sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite;
c) sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite, inclusiv in cazul cheltuielilor reprezentand plati efectuate in avans care se refera la alte exercitii fiscale
La punctul 38 din norme: Sunt cheltuieli deductibile, de exemplu: 1. cheltuielile cu achizitionarea de materii prime, materiale consumabile, obiecte de inventar si marfuri;”
Asadar, trebuie facuta distinctia dintre contabilitatea in partida simpla si cea in partida dubla, tinand cont de deosebirea fundamentala dintre acestea mai ales cu privire la modul diferit de recunoastere a veniturilor si cheltuielilor.
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!
Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit
Articole similare
Ultimele articole
Cele mai citite stiri
Ultimele comentarii