Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Etape obligatorii pentru inregistrarea ca PFA


de Victor Achim la 02 Dec. 2015 Exclusiv
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Etape obligatorii pentru inregistrarea ca PFA
Pentru a se inregistra ca persoana fizica autorizata (PFA) si pentru a desfasura activitati economice in mod independent, un contribuabil trebuie sa depuna Declaratia 070 la Administratia Finantelor Publice din raza caruia isi are stabilit sediul / domiciliul.


Contribuabilul va completa in cadrul Declaratiei 070 si vectorul fiscal, in cazul in care va avea salariati, prin care va bifa obligatiile aferente salariilor (impozit pe venit, contributii de asigurari sociale, constributii de asigurari de sanatate, somaj, fond garantare, contributie concedii si indemnziatii, contributie pentru fond si accidente), completand data luarii in evidenta si perioada fiscala (lunara sau trimestriala).

Inainte de inregistrarea efectiva, contribuabilul va depune cererea de verificare disponibilitate si/sau rezervare firma (original), completata cu 3 denumiri, in ordinea preferintelor si va prezenta fovada privind plata taxei de registru:
- 45 lei – taxa de registru;
- 27 lei, reprezentand un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare si 10% Fondul de buletin prevazute de Legea nr. 85/2014.

Etape obligatorii pentru inregistrarea ca PFA:

    Cererea de inregistrare, original;
    Anexa 1 privind inregistrarea fiscala;
    Declaratia-tip pe propria raspundere care sa ateste ca nu desfasoara activitate la sediul profesional, sedii secundare sau in afara acestora (model 1) sau care sa ateste  indeplinirea conditiilor legale de functionare prevazute de legislatia speciala din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii;
    Cartea de identitate sau pasaportull titularului PFA;
    Documentele care atesta drepturile de folosinta asupra sediului profesional/punctelor de lucru;
    Specimenul de semnatura al persoanei fizice autorizate;
    Daca este cazul:
        avizul asociatiei de proprietari/locatari privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de  Legea nr. 230/2007;
        precizare din care sa rezulte ca titularul dreptului de proprietate intelege sa afecteze folosinta spatiului in vederea stabilirii sediului profesional al persoanei fizice autorizate;
        declaratia privind desfasurarea activitatii de catre sot/sotie;
        documentele doveditoare pentru patrimoniul de afectatiune;
        documentele care atesta pregatirea profesionala si/sau
        documentele care atesta experienta profesionala;
    Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
        90 lei – taxa de registru;
        54 lei, reprezentand un procent aplicat taxei de registru - 50% Fondul de lichidare si 10% Fondul de buletin prevazute de Legea nr. 85/2014.
 


Autor: Victor Achim

Victor Achim s-a alaturat redactiei noastre acum 6 ani. Si-a inceput activitatea in presa in urma cu peste 10 ani si a acoperit de-a lungul anilor domenii precum TVA, taxe si impozite si contributii sociale.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x

Intrebare antispam: 2 + 3 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016