Cum ar fi sa ai la indemana, oricand ai nevoie, un ghid practic pentru PFA-uri in care sa gasesti informatii de la A la Z privind fiscalitatea, contabilitatea si chiar anumite aspecte juridice? Iata ca acum este posibil!
Ghidul este destinat nevoilor specifice PFA, cu tot ceea ce trebuie sa stii de la infiintare pana la radiere. Aici gasesti totul! Informatii contabile, fiscale, juridice din surse legale, in vigoare.
Creat special pentru rezolvarea problemelor practice cu care se confrunta contribuabilul in teren, ghidul Cartea Verde a PFA. Contabilitatea si obligatiile fiscale descrie, pas cu pas, traseul actiunilor legale de parcurs:
- juridic: inregistrarea/modificarea/radierea juridica si/sau fiscala
- contabil: conducerea contabilitatii – documente de intocmit, registre
- fiscal: calculul obligatiilor fiscale, decalaratia unica anuala.
Pentru a veni in sprijinul persoanelor fizice, lucrarea contine de asemenea:
- explicatii clare privind succesiunea logica si legala a activitatilor
- modele de calcul detaliate pentru intelegerea usoara si asimilarea rapida a cerintelor legislative
- informatii, link-uri, adrese utile pentru respectarea termenelor de depunere/plata a declaratiilor.
Cuprinsul lucrarii Cartea verde a PFA 2023
1. Inregistrarea fiscala, declararea initiala a veniturilor, modificarea ulterioara si radierea inregistrarii fiscale
2. Activitati desfasurate prevazute in codul CAEN si calitatea de angajator
3. Organizarea contabilitatii
4. Documente justificative si documente financiar-contabile
5. Registrele contabile si Registrul de evidenta fiscala
6. Utilizarea sistemelor informatice
7. Imobilizari corporale si necorporale
8. Obiecte de inventar
9. Stocuri
10. Casa, banca, deconturi
Nu sunt trecute cu vederea nici:
1. Cheltuieli/Venituri
2. Stabilirea venitului net anual. Castigul net anual impozabil. Impozitul pe venit
3. Contributii sociale obligatorii si optionale
4. Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale (formularul 212), bonificatii si redirectionarea unei sume reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat
5. Declaratia anuala de venit pentru asocieri fara personalitate juridica (formularul 204) si Declaratia privind veniturile estimate pentru asocierile fara personalitate juridica (formularul 223)
6. Taxa pe valoarea adaugata
7. Alte impozite, taxe
8. Arhivarea si pastrarea documentelor financiar–contabile
9. Inventarierea patrimoniului
10. Registrul unic de control
Convinge-te personal de paleta bogata de subiecte abordate, de caracterul lor practic, de legalitatea solutiilor oferite!
- Iti confera cunoasterea legislatiei in vigoare si a modului ei corect de punere in practica.
- Iti simplifica munca, alunga stresul.
- Te ajuta sa-ti gestionezi corect si eficient timpul, sa-ti dozezi efortul.
- Iti securizeza actiunile, eliminand erorile aducatoare de amenzi.
- Iti salveaza banii!