Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Infiintare PFA. Declaratii si contributii de plata obligatorii!


de Victor Achim la 21 Nov. 2017
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Infiintare PFA. Declaratii si contributii de plata obligatorii!
In analiza de mai jos, stabilim ce declaratii se depun pentru infiintarea unui PFA (servicii), ce contributii se platesc si cotele acestora (impozit salarii, contributii CAS, contributii CASS), care sunt termenele de plata, cum se calculeaza si cum poate fi si asigurat si care sunt documentele necesare pentru a le depune.


 
Iata raspunsul specialistului:
 
1.Daca sunteti profesie speciala - deci nu trebuie sa va autorizati mai intai la Registrul comertului -  se depune 070" Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere". In urma depunerii 070 se primeste codul de identificare fiscala.
 
Daca va autorizati la Registrul comertului, aceasta declaratie se inregistreaza automat odata cu inregistrarea infiintarii.
 
In 15 zile de la data autorizarii (fie de catre ONRC, fie de catre organismul profesional in cazul profesiilor libere) se depune formularul 220" Declaratie privind venitul estimat/norma de venit".
 
Prin formularul 220 veti estima venitul pe care il veti obtine in primul an de functionare, venit pe baza caruia organul fiscal emite decizia de impunere pentru platile anticipate.
 
In cazul in care estimati ca veti obtine un venit net mai mare de 35% din salariul mediu brut pe economie, veti depune si formularul 600"Declaratie privind indeplinirea conditiilor de incadrare in categoria persoanelor asigurate obligatoriu in sistemul public de pensii"  prin care veti alege daca platiti cota ntegrala de CAS (26.3%) sau cota individuala de CAS (10.5%).
Atentie : raspunsul este valabil pentru infiintarea PFA in 2017.De anul viitor cotele de modifica!
 
2 ai 4.Contributiile care se platesc sunt (presupunand ca tineti contabilitatea in sistem real, si nu la norme de venit):
 
- sanatate : 5.5% x venitul net anual
 
!Baza lunara de calcul a CASS, in cazul PFA, este limitata la cinci salarii medii pe economie, adica la valoarea de 15.655 lei/luna, in conditiile in care salariul mediu pe economie are acum valoarea de 3.131 de lei.
 
- pensie (CAS) : 10.5% sau 26.3% x venitul net anual
 
! acest venit nu poate fi mai mic de 35% din castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat, dar nici mai mare de echivalentul a de cinci ori castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat.
- impozit pe venit : 16% x venitul net anual
 
3. Plata se efectueaza trimestrial, in patru rate egale, pana la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru.
 
Incepand din 2018, odata cu aparitia OUG 79/2017, se modifica modul de impozitare, si anume :
- CASS : 10% si CAS : 25% se platesc la salariul minim brut pe economie valabil in luna in care se calculeaza contributia daca estimati ca veti obtine un venit net mai mare de 22.800 lei (12 salarii brute pe economie in 2017)
- Impozit pe venit : 10% x venitul net anual
 
Dupa incheierea primului an de activitate se va depune (pana pe 25 mai anul urmator) declaratia 200"Declaratie privind veniturile realizate din Romania" si, daca este cazul (estimati ca veti obtine un venit in anul urmator mai mare sau mai mic cu 20% fata de anul incheiat) declaratia 220.
 
ANAF va emite:
 
- O decizie de impunere pentru plati anticipate, cu termen de plata trimestrial, in patru rate egale, pana  la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru.
 
- O decizie de regularizare a impozitului platit anticipat anul anterior, cu termen de plata 60 de zile de la primirea deciziei.
 
Optional, puteti incheia cu Casa de asigurari pentru pentru asigurarea in caz de accidente de munca si boli profesionale sau pentru a plati contributia la concedii si indemnizatii. De asemenea , va puteti asigura si la ANOFM si plat contributia pentru somaj. Acestea nu sunt obligatorii si presupun incheierea de contracte separate.
 
 
 
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil
 
 

Autor: Victor Achim

Victor Achim s-a alaturat redactiei noastre acum 6 ani. Si-a inceput activitatea in presa in urma cu peste 10 ani si a acoperit de-a lungul anilor domenii precum TVA, taxe si impozite si contributii sociale.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 4.65 din 13 voturi

x

Intrebare antispam: 2 + 1 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016