Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Infiintare reprezentanta. Ce documente sunt necesare si ce obligatii aveti?


de Victor Achim la 18 Aug. 2017
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Infiintare reprezentanta. Ce documente sunt necesare si ce obligatii aveti?
Ce documente sunt necesare pentru infiintare reprezentanta in Romania? Care sunt obligatiile fiscale care insotesc aceasta forma de organizare? Cum platiti impozitul pe reprezentanta? Acestea si multe alte intrebari primesc raspuns prin materialul de mai jos.


INFIINTARE REPREZENTANTA

Depunerea cererii pentru autorizarea de functionare la Departamentul de Comert Exterior din cadrul Ministerului Economiei Comertului si Mediului de Afaceri, de catre persoana juridica straina.

Documentele necesare a fi prezentate pentru eliberarea autorizatiei de functionare a unei reprezentante sunt urmatoarele:

 1. atestat, in original, din partea Camerei de Comert si Industrie - Registru de comert din tara de unde isi are sediul firma, care confirma existenta legala, obiectul de activitate si capitalul social al firmei straine;

2. certificat de bonitate, in original, eliberat de o banca comerciala prin care firma straina isi deruleaza operatiunile financiare;

3. statut (sau memorandum de asociere), in copie, atestand forma de organizare si modul de functionare a firmei straine;

4. imputernicire, in original, a sefului de reprezentanta eliberata de firma straina, autentificata de un jurist sau notar.

In 30 de zile de la data inregistrarii cererii se emite autorizatia sau, motivat se respinge cererea. Obs. intrucat reprezentanta nu are personalitate juridica, nu se inregistreaza la Registrul Comertului.

AUTORIZAREA REPREZENTANTEI

Autorizatia de functionare va stabili obiectul, conditiile de exercitare a activitatii, durata si sediul reprezentantei.

Persoanele juridice straine, prin reprezentante infiintate in Romania, nu sunt abilitate sa desfasoare activitati de productie, comert sau prestari de servicii, aceste reprezentante neavand calitatea de persoana juridica. [punctul24 alineatul(1) din norme dat in aplicarea art.235 ]

INREGISTRAREA FISCALA A REPREZENTANTEI

Orice persoana juridica straina, care infiinteaza sau desfiinteaza o reprezentanta in cursul anului fiscal, are obligatia de a depune o declaratie fiscala la organul fiscal competent, in termen de 30 de zile de la data la care reprezentanta a fost infiintata sau desfiintata.[articolul 237 alineatul (3) Cod fiscal]

Inregistrarea fiscala a reprezentantelor persoanelor juridice straine, care isi au sediul sau isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei, se face prin completarea si depunerea declaratiei de inregistrare fiscala (formular 015) la organul fiscal competent. 


Organul fiscal competent

- Administratia fiscala pentru contribuabili nerezidenti are competenta de administrare a obligatiilor fiscale ale reprezentantelor societatilor si ale organizatiilor economice straine, care au  sediul in municipiul Bucuresti, autorizate potrivit legii sa isi desfasoare activitatea in Romania. 

- Administratiile judetene ale finantelor publice au competenta de administrare a obligatiilor fiscale ale reprezentantelor societatilor si ale organizatiilor economice straine autorizate potrivit legii sa isi desfasoare activitatea in Romania, care au sediul in raza lor teritoriala.

IMPOZITUL PE REPREZENTANTA

Impozitul pe reprezentanta pentru un an fiscal este egal cu echivalentul in lei al sumei de 4.000 euro/an, la cursul de schimb al pietei valutare, comunicat de BNR pentru ziua in care se efectueaza plata impozitului la bugetul de stat, in 2 transe egale: 25 iunie si 25 decembrie a anului de impunere.

Obs.: Potrivit articolul 155 alineatul (2) din Codul de procedura fiscala, scadenta si/sau termenul de declarare care se implinesc la 25 decembrie, sunt scadente si/sau se declara pana la data de 21 decembrie. in situatia in care data de 21 decembrie, este zi nelucratoare, creantele fiscale sunt scadente si/sau se declara pana in ultima zi lucratoare anterioara datei de 21 decembrie.

Cititi continuarea aici. 

 


Autor: Victor Achim

Victor Achim s-a alaturat redactiei noastre acum 6 ani. Si-a inceput activitatea in presa in urma cu peste 10 ani si a acoperit de-a lungul anilor domenii precum TVA, taxe si impozite si contributii sociale.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x

Intrebare antispam: 1 + 2 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Schimbari Semnificative in Fiscalitatea PFA si Profesiilor Liberale pentru 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016