Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Intreruperea temporara a activitatii PFA. Care este procedura?


de Viorica Ghinea la 15 Aug. 2018
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Intreruperea temporara a activitatii PFA. Care este procedura?
Vom analiza astazi procedura de intrerupere temporara a activitatii unei PFA. Luam drept exemplu cazul unei persoane fizice autorizate care si-a suspendat activitatea in decembrie 2015 pentru o perioada de 3 ani. Ce trebuie sa faca in 2018 cand se implinesc cei 3 ani de la suspendare, vom afla in continuare de la expert, dar si ce pasi trebuie urmati daca se va hotari in cele din urma inchiderea PFA-ului.


Intreruperea temporara a activitatii PFA: raspunsul specialistului

 

Conform informatiilor obtinute de la ONRC, pentru a prelungi perioada de intrerupere temporara a activitatii PFA-ului trebuie sa va prezentati la Oficiul Registrului Comertului de pe langa Tribunalul in raza caruia aveti declarat sediul si sa depuneti documentele necesare reluarii activitatii si, ulterior, pe cele necesare intreruperii temporare. Nu poate opera o prelungire a suspendarii, aceasta fiind limitata la 3 ani, dar poate fi solicitata de mai multe ori, intrucat legislatia nu prevede nicio dispozitie contrara. Acest procedeu de reluare a activitatii si intrerupere temporara a acesteia poate dura cateva zile.

Daca veti dori inchiderea PFA-ului, conform informatiilor publicate pe site-ul onrc.ro, documentele de care aveti nevoie sunt:

1 Cererea de inregistrare bifata in dreptul pct. II - radiere si la pct. 7.6 pentru motivul radierii;

2. Documentul care atesta motivul radierii, daca este cazul;

3. Certificatul de inregistrare si certificatul constatator de autorizare in original;

Solutionarea cererii revine in competenta directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, acesta poate dispune prin rezolutie motivata administrarea si a altor acte doveditoare. Formularele se distribuie la sediul ORC, documentele se depun la ORC in raza caruia persoana fizica autorizata isi are stabilit sediul profesional.
 
Din punct de vedere fiscal, conform art. 120 alin. (1), (2) si alin. (5) din Legea 227/2015 privind Codul fiscal:

”(1) Contribuabilii care desfasoara activitate, in cursul anului fiscal, in mod individual sau intr-o forma de asociere fara personalitate juridica, sunt obligati sa depuna la organul fiscal competent declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, pentru venitul estimat a se realiza in fiecare an fiscal, indiferent daca in anul fiscal anterior au inregistrat pierderi, pana la data de 15 martie inclusiv a fiecarui an. Fac exceptie contribuabilii care realizeaza venituri pentru care impozitul se retine la sursa.
  
(2) Contribuabilii care incep o activitate in cursul anului fiscal sunt obligati sa depuna declaratia prevazuta la alin. (1) in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului. Fac exceptie contribuabilii care realizeaza venituri pentru care impozitul se percepe prin retinere la sursa.
…………………………..
(5) Contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente si/sau din activitati agricole, silvicultura si piscicultura pentru care impozitul se determina in sistem real si care in cursul anului fiscal isi inceteaza activitatea, precum si cei care intra in suspendare temporara a activitatii, potrivit legislatiei in materie, au obligatia de a depune la organul fiscal competent declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.
Astfel, orice varianta ati alege, reluarea activitatii si apoi intreruperea temporara a acesteia sau inchiderea PFA, trebuie sa depuneti Declaratia unica in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.”




Raspuns oferit pe portalcodulfiscal.ro de Cristina Cret – expert contabil.


Viorica Ghinea Autor: Viorica Ghinea

Ghinea Viorica face parte din echipa Portalpfa.ro din anul 2017, unde se concentreaza pe noutatile legislative si prezinta cele mai relevante stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea in presa in 2009 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum sanatate, amenajari interioare, moda, sport si legislatie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna TVA, monografii contabile, legislatie fiscala si contabila, pentru a sprijini contabilii, antreprenorii si alte categorii.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 4.05 din 28 voturi

x

Intrebare antispam: 2 + 2 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016