Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Inventarierea de la A la Z pentru PFA: noutati, obligatii si procedura in SAGA


de Alina Ilie la 27 Dec. 2024
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inventarierea de la A la Z pentru PFA: noutati, obligatii si procedura in SAGA
Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii reprezinta ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor respective, cantitativ-valoric sau numai valoric, dupa caz, la data la care aceasta se efectueaza. 


Inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar.

Legea Contabilitatii va obliga sa faceti anual inventarierea patrimoniului firmei (active, datorii, capitaluri proprii) si sa includeti rezultatul inventarierii in situatiile financiare intocmite la sfarsitul anului.

Nerespectarea acestei obligatii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de pana la 5.000 de lei (art. 41-42 din Legea contabilitatii).

OMFP 2861/2009 si reglementarile contabile aplicabile de fiecare entitate in parte cuprind etape de inventariere, metode de evaluare, metode de inregistrare in contabilitate a rezultatelor inventarierii.

Dar, dupa cum poate confirma oricine a fost implicat vreodata intr-o inventariere, operatiunea este foarte laborioasa, mare devoratoare de timp si foarte stresanta - pot aparea usor erori, situatii neprevazute, cazuri in care nu stiti cum sa procedati sau diferente majore intre patrimoniul stabilit la inventariere si cel care figureaza in contabilitate. 

ATENTIE! Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung 
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

 
 Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG 
 

Scapati de orice grija privind inventarierea!

Urmati pas cu pas instructiunile prezentate in lucrarea “Manualul de Inventariere”!

Manualul de Inventariere este cea mai noua lucrare a Grupului romano-german de informatii specializate Rentrop & Straton! Manualul va prezinta de la A la Z toata procedura de urmat (adusa la zi!), inclusiv documentele pe care trebuie sa le intocmiti, in format editabil – nu trebuie decat sa le completati cu datele dvs.!

In Manualul de Inventariere gasiti:

- noile proceduri de inventariere, pas cu pas
- setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
- exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
- modul in care se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
- modul in care se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare (in cazul repartizarii dividendelor in cursul anului) 

...Click aici pentru detalii >>

Probleme concrete cu care se confrunta firmele pe parcursul efectuarii inventarierii

“Societatea noastra, cu obiect de activitate editarea cartilor, are in stoc carti degradate fizic si carti uzate moral (editii vechi pentru care nu mai este cerere pe piata). Care este tratamentul fiscal al cheltuielilor la scoaterea din gestiune a cartilor in cele doua situatii?”

“La finalizarea lucrarilor de modernizare a unei cladiri, trebuie sa regularizam plata taxei pentru autorizatia de constructie 1% si taxa la ISC de 0,8%. Aceste doua taxe se includ in valoarea de inventar a cladirii?”

 “Societatea noastra a casat diverse obiecte de inventar si mijloace fixe complet amortizate din care nu au rezultat componente de valorificat, dar nu detinem dovada predarii lor ca deseuri. Ce este de facut? Ar trebui colectata TVA la valoarea procesului verbal de casare?”

“Tastaturile si mouse-urile achizitionate separat (adica fara a fi achizitionate impreuna cu un computer) pot fi considerate consumabile sau trebuie sa fie considerate obiecte de inventar?”

“Mobilierul dintr-o camera de hotel este compus din mai multe piese (comoda, dulap, masa, birou) si am facut un singur numar de inventar in Registrul Imobilizarilor - 1. Mobilier camera x (pentru toate aceste piese). Acest numar de inventar trebuie pus pe fiecare piesa din camera (comoda, masa, birou)?”

“O firma are cateva produse in stoc de foarte mult timp (dinainte de 2011). Nu mai are cum sa le vanda, dar ar vrea sa le treaca pe obiecte de inventar si sa le dea in consum. Cum se procedeaza? Ce documente trebuie intocmite? Care este monografia contabila?”

 “Compania noastra face inventarierea o data pe an, dar in luna octombrie, nu in decembrie. E gresit sa se faca inventarierea in alta luna decat in luna decembrie? In lege nu am gasit decat obligativitatea efectuarii inventarului anual, fara sa se spuna cand anume. De ce ar prefera firmele sa faca acest inventar la sfarsit de an? Usureaza cumva munca in contabiliate sau la nivel de gestiune a stocurilor?”


Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA.ONG solutioneaza eficient aceste probleme. El va ofera informatii complete si va permite totodata sa aveti o imagine de ansamblu foarte utila asupra inventarierii.

Click aici pentru Formularul de Comanda >>


Alina Ilie Autor: Alina Ilie

Alina Ilie s-a alaturat echipei PortalPFA.ro in anul 2020 pentru a prezenta cele mai importante noutati din domeniul fiscal-contabil. In prezent scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna proceduri fiscale, gestionarea taxelor si a impozitelor, obligatii legale PFA, aplicarea corecta a TVA , cu accent pe explicarea detaliata a CE este important de retinut, CUM ne afecteaza aceste informatii si DE CE este bine sa aplicam corect legea actualizata. 
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 2.5 din 3 voturi

x

Intrebare antispam: 2 + 2 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016