Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

NOU in Romania! Ministerul Finantelor dezvolta aplicatii de mobil pentru SPV si extinde accesul la arhiva online


de Viorica Ghinea la 30 Sep. 2020
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NOU in Romania! Ministerul Finantelor dezvolta aplicatii de mobil pentru SPV si extinde accesul la arhiva online
Ministerul Finantelor Publice a semnat in luna septembrie co-finantare europeana in suma de 43 milioane lei (9 milioane euro) pentru doua proiecte prin care va fi optimizat accesul la Spatiului privat virtual (SPV) de pe dispozitive mobile si se va optimiza arhiva pentru eliberarea documentelor institutiei prin intermediul portalului.


Ambele proiecte sunt co-finantate din Fondul Social European, prin Programul Operational Capacitate Administrativa 2014-2020, pentru a imbunatati interactiunea cetatenilor si a mediului de afaceri cu administratia fiscala din Romania, anunta Finantele intr-un comunicat.

La inceputul anului viitor va fi lansata licitatia pentru achizitia Serviciilor privind realizarea unei analize generale a sistemului informatic actual si definirea in detaliu a cerintelor aferente adoptarii noului cadru procedural si informational (infrastructura IT) in vederea dezvoltarii portalului ANAF pentru imbunatatirea interactiunii cetatenilor si mediului de afaceri, mai informeaza MFP.

Cresterea capacitatii administrative a MFP si a institutiilor subordonate in vederea imbunatatirii interactiunii cetatenilor si mediului de afaceri pentru obtinerea de servicii electronice extinse prin portalul ANAF.

Proiectul de crestere a capacitatii administrative a MFP si a institutiilor subordonate va avea ca scop optimizarea si simplificarea serviciilor legate de obligatiile fiscale si nefiscale si de plata taxelor in cadrul Spatiului Privat Virtual (SPV). Totodata, acesta va facilita obtinerea de servicii electronice extinse prin portalul ANAF.

In urma implementarii propiectului, portalul ANAF va fi adaptat la dispozitive de tip smartphone si la tableta si va dezvolta aplicatii pentru platformele Android si IOS prin care sunt accesibile serviciile furnizate prin SPV. De asemenea, vor fi introduse modalitati noi de autentificare in sistem prin dispozitive mobile iar serviciile publice vor fi disponibile non-stop si accesibile din orice loc, indiferent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile. Noile servicii vor permite schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificari automate si dovezi referitoare la manipularea datelor transmise.

Valoare proiect: 23.949.126,48 lei (asistenta financiara nerambursabila: 20.133.401,56 lei, iar contributia proprie: 3.835.724,92 lei)

Cel de-al doilea proiect, Cresterea capacitatii administrative a MFP si a institutiilor subordonate in vederea imbunatatirii interactiunii cetatenilor si mediului de afaceri pentru obtinerea de documente din arhiva institutiei, are in vedere optimizarea si simplificarea serviciului de eliberare a documentelor din arhiva institutiei prin intermediul portalului Spatiului privat virtual (SPV).

Astfel, beneficiarii vor avea un acces facil si imediat catre servicii publice disponibile non-stop si din orice loc, independent de tipul de dispozitiv folosit, PC/laptop sau dispozitive (telefoane, tablete) mobile. Totodata, vor fi imbunatatite schimbul electronic de documente, completarea de formulare online, furnizarea de notificari automate si dovezi referitoare la manipularea datelor transmise.

Prin solutia implementata, Ministerul Finantelor urmareste reducerea poverii administrative pentru contribuabili persoane fizice si juridice prin reducerea duratei de obtinere de catre beneficiari a documentelor solicitate de pana la 5-7 zile lucratoare de la solicitare si doua drumuri la ghiseu, la 1 zi lucratoare fara deplasare la ghiseu.

Valoare proiect: 26.949.305,69 lei (asistenta financiara nerambursabila: 22.633.067,94 lei, iar contributia proprie: 4.316.237,75 lei).

Digitalizarea si aplicarea de standarde in colaborarea dintre administratia fiscala si contribuabili reprezinta o prioritate a Ministerului Finantelor Publice, ceea ce se va reflecta in cresterea gradului de incredere reciproca prin asigurarea unui nivel ridicat de transparenta si predictibilitate.


Viorica Ghinea Autor: Viorica Ghinea

Ghinea Viorica face parte din echipa Portalpfa.ro din anul 2017, unde se concentreaza pe noutatile legislative si prezinta cele mai relevante stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea in presa in 2009 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum sanatate, amenajari interioare, moda, sport si legislatie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna TVA, monografii contabile, legislatie fiscala si contabila, pentru a sprijini contabilii, antreprenorii si alte categorii.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x

Intrebare antispam: 4 + 5 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016