Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Obligatie noua de la ANAF: Inregistram toate contractele cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente


de Andrei Covaci la 20 Oct. 2016
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligatie noua de la ANAF: Inregistram toate contractele cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente
Printr-un proiect de ordin recent, se propune ca persoanele juridice romane si persoanele fizice rezidente sa sa inregistreze obligatoriu contractele/documentele incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente care executa pe teritoriul Romaniei prestari de servicii de natura lucrarilor de constructii, de montaj, activitatilor de supraveghere, activitatilor de consultanta, de asistenta tehnica si a oricaror altor servicii prestate in Romania, care genereaza venituri impozabile, conform art. 8, alin. (8) din Codul Fiscal.



De asemenea, aceeasi obligatie o vor avea si persoanele juridice straine care desfasoara activitate in   Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat.

Inregistrarea documentelor mentionate anterior, indiferent de durata lor, se face  la organul fiscal competent, prin depunerea Declaratiei 017. Contribuabilii mari si mijlocii fac exceptie si au obligatia inregistrarii documentelor la organul fiscal central competent pentru administrare.

In acest sens, s-a intocmit "Proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare   Fiscala   privind   procedura   de   inregistrare   a   contractelor/documentelor incheiate intre persoane juridice romane, persoane fizice rezidente, precum si persoane juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat, si persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente".

 

Redam mai jos proiectul:
 

Proiect de ordin privind procedura de inregistrare a contractelor/documentelor incheiate intre persoane juridice romane, persoane fizice rezidente, precum si persoane juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat, si persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente
 

Avand in vedere dispozitiile art. 8 alin. (8) de la Titlul I din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
 

In temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, emite urmatorul:
 

ORDIN

ART. 1 (1) Persoanele juridice romane, persoanele fizice rezidente, precum si persoanele juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat, au obligatia sa inregistreze contractele/documentele incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente care executa pe teritoriul Romaniei prestari de servicii de natura lucrarilor de constructii, de montaj, activitatilor de supraveghere, activitatilor de consultanta, de asistenta tehnica si a oricaror altor servicii prestate in Romania, care genereaza venituri impozabile.

 

(2) inregistrarea contractelor/documentelor mentionate mai sus, indiferent de durata acestora, se efectueaza la organele fiscale teritoriale in a caror raza persoanele juridice romane, persoanele fizice rezidente, precum si persoanele juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat, beneficiare ale activitatilor de la alin. (1), isi au domiciliul fiscal, conform legii. Prin exceptie, persoanele juridice romane si persoanele juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat, care au calitatea de contribuabili mari si mijlocii, potrivit reglementarilor legale in vigoare, au obligatia inregistrarii contractelor/documentelor la organul fiscal central competent pentru administrare.
 

(3) Atunci cand nu este incheiat contract in forma scrisa, se inregistreaza documentele care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei: situatii de lucrari, procese-verbale de receptie, rapoarte de lucru, studii de fezabilitate, studii de piata sau orice alte documente corespunzatoare.

ART. 2 Contractele/documentele incheiate de persoane juridice romane, persoane fizice rezidente, precum si de persoane juridice straine care desfasoara activitate in Romania printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat, cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente pentru activitati desfasurate in afara teritoriului Romaniei, nu fac obiectul inregistrarii, potrivit prezentelor dispozitii.
 

ART. 3 (1) inregistrarea contractelor/documentelor care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei de la art. 1 se realizeaza prin depunerea, la organul fiscal competent, a formularului 017 "Declaratie de inregistrare a contractelor/documentelor care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei, initiale/aditionale (conexe) incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente", cod MFP 14.13.01.40/n, prevazuta in anexa nr.1, fara a fi insotita de documente doveditoare ale datelor inscrise in declaratie.
 

(2) Declaratia se completeaza si se depune pentru fiecare contract sau document care justifica prestarile efective de servicii efectuate pe teritoriul Romaniei, in termen de 30 de zile de la data incheierii contractelor sau de la data emiterii oricaror documente prevazute de lege.
 

(3) Declaratia se depune in format hartie, direct la registratura organului fiscal central competent sau prin posta, cu confirmare de primire. Declaratia poate fi depusa si prin mijloace electronice de transmitere la distanta, potrivit legii.
 

(4) in situatia in care in datele declarate initial intervin modificari, acestea se declara, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin depunerea unei noi declaratii, avand bifata casuta "Declaratie de mentiuni", cu respectarea prevederilor alin. (1).
 

ART. 4 Organul fiscal central competent organizeaza evidenta contractelor/ documentelor care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei, intr-un Registru al contractelor/documentelor care justifica prestarile efective de servicii pe teritoriul Romaniei, incheiate cu persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente, care se conduce informatizat. Modelul registrului este prevazut in anexa nr. 2.
 

ART. 5 Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de arhivare a formularului prevazut la art. 3 alin. (1) sunt stabilite in anexa nr. 3.
 

ART. 6 Anexele nr. 1, 2 si 3 fac parte integranta din prezentul ordin.
 

ART. 7 La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1400/2012 privind procedura de inregistrare a contractelor/documentelor incheiate intre persoane juridice romane, persoane fizice rezidente, precum si sediile permanente din Romania apartinand persoanelor juridice straine si persoane juridice straine sau persoane fizice nerezidente, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 695 din 10 octombrie 2012.
 

ART. 8 Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale regionale ale finantelor publice, precum si unitatile fiscale subordonate, vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
 

ART. 9 Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Emis la Bucuresti, la ..............................
 

 


Autor: Andrei Covaci

0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 4.75 din 2 voturi

x

Intrebare antispam: 4 + 3 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016