Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Oficial ANAF: Completarile si modificarile aduse pentru formularul 088


de Victor Achim la 10 Aug. 2016
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Oficial ANAF: Completarile si modificarile aduse pentru formularul 088
Va informam ca in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr.533/15 iulie 2016, a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.2048/2016 pentru modificarea OPANAF nr.3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA".


Noul formular 088 se depune incepand data de 1 august 2016.

Principalele modificari aduse formularului 088 sunt:

1. Eliminarea obligativitatii depunerii formularului 088 la schimbarea sediului social, la schimbarea administratorilor si/sau a asociatilor;
2. Diminuarea numarului de intrebari de la 20 (in vechiul formular) la 12 (in noul formular);
3. Diminuarea numarului de documente care se anexeaza la noul formular 088.

Cine are obligatia sa depuna formularul 088

Societatile care sunt infiintate in baza Legii societatilor nr.31/1990 si care se afla in urmatoarele situatii:

1.  art.316, alin.(1), lit.a) din Codul fiscal - solicita inregistrarea in scopuri de TVA, inainte de realizarea unor operatiuni taxabile,

a.1) daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri care atinge sau depaste plafonul de scutire de 220.000 lei;
a.2) daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri inferioara plafonului de scutire de 220.000 lei, dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa;

2. art.316, alin.(1), lit.b) Codul fiscal, daca in cursul anului unui an calendaristic atinge sau depaseste plafonul de scutire de 220.000 lei, in termen de 10 zile de la sfarsitul lunii in care a atins plafonul sau a depasit acest plafon;

3. art.316, alin.(1), lit.c) Codul fiscal, daca cifra de afaceri realizata in cursul unui an caalendaristic este inferioara plafonului de scutire de 220.000 lei, dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa;

4. art.316, alin.(12) Codul fiscal, dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA conform art.316, alin.(11), lit.a)-e) si h), la solicitarea persoanelor impozabile.

Formularul 088 se depune si la solicitarea organelor fiscale competente, formulata conform art.58 din Codul de procedura fiscala, in situatia in care persoanele impozabile prezinta un risc fiscal, in urma selectiei efectuate in mod automat, prin intermediul aplicatiei informatice dezvoltate la nivel central, in baza criteriilor stabilite de organul fiscal central desemnat in acest scop.

Noua forma a declaratiei 088 va contine 12 puncte esentiale:

1.Precizati daca desfasurati activitati economice:

a) la sediul social/profesional,
b) la sedii secundare (puncte de lucru).
Se solicita informatii privind activitatea principala desfasurata, modul de detinere a spatiului, date de identificare ale proprietarului spatiului, adresa sediu/domiciliu, valoarea totala contract si perioada de valabilitate a acestuia. c)in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru).
in aceasta situatie se precizeaza adresa completa unde se desfasoara activitatii proprii de birou si activitatea desfasurata in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (puncte de lucru).
Se anexeaza, dupa caz, documente care sa justifice tipul activitatii specifice desfasurate in afara sediului social si a sediilor secundare.

2. Precizati daca asociatii si/sau administratorii persoanei impozabile pentru care se depune declaratia:
a) au detinut/detin calitatea de asociat si/sau administrator in cadrul altor persoane impozabile
1) la care a fost declansata procedura insolventei;
2) in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului
b) au fost/sunt titulari ai unor persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale, respectiv membri ai unor intreprinderi familiale:
1) la care a fost declansata procedura insolventei;
2) in inactivitate temporara, la data depunerii declaratiei, inscrisa la registrul comertului.

Informatiile trebuie sa corespunda unei perioade de 5 ani fiscali incheiati care preceda datei prezentei declaratii. Informatiile se vor completa pentru situatiile in care asociatii si/sau administratorii au detinut calitatea de asociat si/sau administrator/titular persoana fizica autorizata/titular intreprindere individuala/membru intreprindere familiala, la data la care s-a produs evenimentul.

3. Specificati pentru cetatenii non-UE care detin calitatea de administrator tipul de viza detinuta in conditiile OUG nr.194/2002;
Se vor anexa documente care atesta tipul de viza si scopul sederii.

4. Precizati daca exista deschise in tara/strainatate conturi bancare in numele persoanei impozabile, care sa fie active la data depunerii prezentei declaratii;

5. Specificati modul de organizare si conducere a contabilitatii, conform art.10 din Legea contabilitatii, si datele de identificare ale persoanelor care asigura organizarea si conducerea contabilitatii;

6. Specificati datele de identificare ale persoanelor care depun declaratii fiscale la registratura organului fiscal si/sau care detin certificat digital valabil pentru depunerea la distanta a declaratiilor fiscale, in conditiile Ordinului Ministerului Economiei si Finantelor nr.858/2008, pentru persoana impozabila;

7. Precizati numarul contractelor individuale de munca incheiate pentru realizarea obiectului de activitate;

8. Specificati care sunt veniturile brute realizate de asociati si administratori, persoane fizice;

9. Precizati studiile/profesiile/ocupatiile avute de administratori, persoane fizice, in ultimele 12 luni anterioare celei in care se depune declaratia;

10. Precizati daca detineti active in vederea desfasurarii obiectului preponderent de activitate;

11. Precizati daca intentionati sa efectuati in urmatoarele 12 luni:
- operatiuni intracomunitare pentru care societatea trebuie sa fie inscrisa in Registrul Operatorilor Intracomunitari;
- achizitii de bunuri/servicii din afara UE si/sau livrari de bunuri/prestari de servicii in afara UE (import/export). Se specifica tipul operatiunilor preconizate a se realiza.

12. Precizati daca asociatii si/sau administratorii persoanei impozabile pentru care se depune declaratia au creditat persoane impozabile la care acestia au detinut, in ultimii cinci ani anteriori depunerii prezentei declaratii, calitatea de asociat si/sau administrator.

Ce documente justificative se anexeaza

S-a diminuat numarul de documente ce trebuie anexate la formularul 088.

Declarantii vor trebui sa anexeze doar urmatoarele categorii de documente:
- care justifica tipul activitatii specifice desfasurate in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (autorizatii, avize, licente etc.);
- care atesta tipul de viza si scopul sederii in Romania (pasaport, permis de sedere, etc.);
- copia contractului de prestari servicii incheiat intre prestatorul de servicii in domeniul contabilitatii si persoana impozabila;
- copia contractului de prestari servicii incheiat intre prestator si persoana impozabila care are ca obiect punerea la dispozitie de personal calificat;
- imputernicirea in cazul in care declaratia se depune de catre imputernicit.


Sursa: AJFP Satu Mare

 


Autor: Victor Achim

Victor Achim s-a alaturat redactiei noastre acum 6 ani. Si-a inceput activitatea in presa in urma cu peste 10 ani si a acoperit de-a lungul anilor domenii precum TVA, taxe si impozite si contributii sociale.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 4.75 din 2 voturi

x

Intrebare antispam: 4 + 2 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016