de Redactia PortalPFA la 18 Feb. 2020
0 comentarii Fii primul care comenteaza |
Expertul nostru in domeniu va lamuri in continuare situatia. Vom afla cum se tine evidenta contabila in partida simpla, ce documente financiar-contabile trebuie utilizate si de ce se va tine cont in vederea determinarii impozitului pe venit.
Evidenta contabila in partida simpla se tine conform Reglementarilor contabile privind contabilitatea in partida simpla, aprobate prin OMFP 170/2015, care se aplica si de persoanele fizice al caror venit net anual din activitati independente se determina in sistem real, pe baza datelor din contabilitate.
Pe langa documentele financiar-contabile obisnuite (facturi, chitante, note de receptie si constatare de diferente etc.) se vor utiliza, ca registre contabile, registrul-jurnal de incasari si plati si registrul-inventar. Nu se tine evidenta separata a veniturilor si cheltuielilor, corespunzatoare celor doua coduri CAEN pentru care persoana fizica s-a autorizat, venitul net anual din activitati independente fiind determinat pe cumulat deoarece sursa de venit este considerata activitatea autorizata, asa cum este ea inregistrata la Registrul Comertului.
In vederea determinarii impozitului pe venit va trebui tinut registrul de evidenta fiscala prevazut la art. 68 alin. 9 din Codul fiscal. Modelul registrului si modalitatea de completare sunt prevazute de OMFP 3254/2017 privind Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice, contribuabili potrivit titlului IV din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist.
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!
Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit
Cele mai citite stiri
Ultimele comentarii