de Cecilia Pavelescu la 11 Aug. 2016
0 comentarii Fii primul care comenteaza |
In conformitate cu prevederile art. 4^1 alin.(5) din Legea nr. 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002, privind introducerea sistemelor moderne de plata, organizatorii de nunti si botezuri, pentru operatiunile de incasari in numerar pe zi, de la persoane fizice, pentru serviciile legate de aceste evenimente, pot solicita organului fiscal central competent in administrarea obligatiilor lor fiscale, aprobarea unui alt plafon de incasari decât plafonul zilnic de 10.000 lei de la o persoana, in cazul in care acestia prezinta organului fiscal informatii din care rezulta ca incasarile de la persoane fizice generate de organizarea de astfel de evenimente depasesc acest plafon.
Procedura de majorare a plafonului de incasari in numerar de la persoane fizice pentru organizatorii de evenimente, in conformitate cu prevederile art. 41 alin.(5) din Legea nr.70/2015, precizeaza urmatoarele:
CEREREA INITIALA
# Cererea se poate depune la registratura organului fiscal competent sau se poate transmite prin posta, cu confirmare de primire impreuna cu urmatoarele documente justificative:
- documentul de proprietate sau folosinta a spatiului/spatiilor in care se desfasoara evenimentul/evenimentele;
- declaratia pe propria raspundere a detinatorului spatiului/spatiilor/folosit/folosite, cu destinatie de organizare de evenimente, cu privire la suprafata si capacitatea acestuia/ acestora (numarul maxim de mese/scaune), insotita de autorizatia de functionare pentru spatiile respective;
- situatia incasarilor pentru fiecare eveniment pe ultimele 12 luni, in cazul organizatorilor
de evenimente care nu au incasari pentru o perioada anterioara de 12 luni, depun situatia incasarilor pentru perioadele pentru care au avut asemenea evenimente, dar nu mai putin de 2 evenimente;
- copii ale facturilor emise in baza contractelor de furnizare a serviciilor;
- orice alte documente justificative relevante in sustinerea cererii
CEREREA DE MODIFICARE A PLAFONULUI INITIAL
Ori de cate ori organizatorul apreciaza ca se impune modificarea plafonului aprobat de organul fiscal, acesta poate depune o cerere in acest sens, insotita de toate documentele anexate si in cazul primei cereri, se arata in reglementarile aduse de OMFP 1265/2016.
CEREREA DE REINNOIRE A PLAFONULUI
# Cu 30 de zile inainte de expirarea perioadei de valabilitate a Deciziei de aprobare a plafonului de incasari in numerar, se poate depune o cerere de reinnoire a plafonului insotita de situatia incasarilor pentru fiecare eveniment.
APROBAREA / RESPINGEREA/MODIFICAREA / RESPINGEREA MODIFICARII /REINNOIREA PLAFONULUI
# In urma analizarii cererii depuse si a documentelor anexate organul fiscal competent emite si comunica contribuabilului unul din urmatoarele documente, dupa caz:
- Decizie de aprobare a plafonului de incasari in numerar cu valabilitate un an de la data comunicarii;
- Decizie de respingere a cererii de aprobare a plafonului de incasari in numerar;
- Decizie de reinnoire a plafonului de incasari in numerar cu valabilitate un an de la data comunicarii;
- Decizie de modificare a plafonului de incasari in numerar cu valabilitate un an de la data comunicarii;
- Decizie de respingere a modificarii plafonului de incasari in numerar.
Plafonul de incasari in numerar solicitat se stabileste de organul fiscal competent, in functie de nivelul maxim al incasarilor aferent unui eveniment din totalul evenimentelor organizate in ultimele 12 luni. Emiterea unei decizii de respingere nu are ca efect pierderea dreptului de a depune o noua cerere.
Sursa: ANAF Galati
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!
Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit
Articole similare
Ultimele articole
Cele mai citite stiri
Ultimele comentarii