Plata facturilor catre furnizori. Cum se inregistreaza cheltuielile pe PFA?
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

Vom afla de la expert daca se poate inregistra cheltuiala pe PFA. Si daca da, care este documentul de plata al facturii?
Plata facturilor catre furnizori: raspunsul specialistului

Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Manual de inventariere Societati comerciale PFA ONG

Cartea Verde a PFA Contabilitatea si obligatiile fiscale
In cazul in care plata facturilor catre furnizori s-a efectuat cu cardul personal sau din contul bancar al altei persoane, decat din contul PFA, se va proceda, astfel:
- se inregistreaza in contabilitatea PFA factura;
- se intocmeste un decont de cheltuieli, conform modelului prevazut in OMFP 2634/2015, cod 14-5-5, adaptat pentru decontari cheltuieli interne, in care se trece data, numarul felul si suma documenului de plata (al bonului POS si al bonului fiscal, extras de cont, daca exista sau orice dovada a platii efectuate) si factura la care se refera;
- se intocmeste o dispozitie de plata din casierie pe numele persoanei care a facut plata in numele PFA;
- dispozitia de plata se trece in registrul de casa la rubrica "plati" din data intcomirii acesteia;
- in baza decontului de cheltuieli, se efectueaza inregistrarea platii facturii.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Dana Hristu - Consultant fiscal si expert contabil si auditor financiar.
Victor Achim s-a alaturat redactiei noastre acum 6 ani. Si-a inceput activitatea in presa in urma cu peste 10 ani si a acoperit de-a lungul anilor domenii precum TVA, taxe si impozite si contributii sociale.
Ti-a placut acest articol? Recomanda-l prietenilor:
Articole pe acelasi subiect
Cele mai citite stiri
