Procedura de revocare a accesului la serviciul de depunere online, precum si la serviciul de acces controlat la informatiile cuprinse in dosarul fiscal al contribuabilului implica doua situatii distincte care fac sa difere modalitatile de efectuare a acesteia.
Revocarea accesului la serviciul de depunere on-line
Revocarea este solicitata de titularul certificatului
In cazul in care cererea de revocare se depune chiar de titularul certificatului calificat, se va folosi procedura on-line, modulul Revocare online - formulare 151/153 din pagina Declaratii electronice, unde se va completa formularul 151 - Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaratii online.
Revocarea este solicitata de o alta persoana
Daca revocarea dreptului de utilizare a serviciului se solicita de o persoana diferita de persoana pentru care acest drept a fost obtinut, formularul 151 - Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului Depunere declaratii online se depune in format hartie, semnat si stampilat la unitatea fiscala in a carei raza contribuabilul isi are domiciliul fiscal.
Cererea va fi insotita de urmatoarele documente:
- actul de autorizare a functionarii contribuabilului, in original si copie;
- documentul de identitate al persoanei care solicita revocarea certificatului digital, in original si copie;
- imputernicire eliberata de contribuabil, din care rezulta dreptul solicitantului de a revoca dreptul de utilizare a serviciului.
Atentie: prin formularul 151 nu se anuleaza certificatul digital, ci doar dreptul de acces la serviciul Depunere declaratii on-line.
Revocarea accesului la serviciul Acces controlat la informatiile cuprinse in dosarul fiscal
Revocarea este solicitata de titularul certificatului
In cazul in care cererea de revocare se depune chiar de titularul certificatului calificat, se va folosi procedura on-line, modulul Revocare online - formulare 151/153 din pagina Declaratii electronice, unde se va completa formularul 153 - Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului acces controlat la informatiile cuprinse in dosarul fiscal.
Revocarea este solicitata de o alta persoana
Daca revocarea dreptului de utilizare a serviciului se solicita de o persoana diferita de persoana pentru care acest drept a fost obtinut, formularul 153 Cerere pentru revocarea dreptului de utilizare a serviciului acces controlat la informatiile cuprinse in dosarul fiscal se depune in format hartie, semnat si stampilat la unitatea fiscala in a carei raza contribuabilul isi are domiciliul fiscal.
Cererea va fi insotita de urmatoarele documente:
- actul de autorizare a functionarii contribuabilului, in original si copie;
- documentul de identitate al persoanei care solicita revocarea certificatului digital, in original si copie;
- imputernicire eliberata de contribuabil, din care rezulta dreptul solicitantului de a revoca dreptul de utilizare a serviciului.
Atentie: prin formularul 153 nu se anuleaza certificatul digital, ci doar dreptul de acces la serviciul Acces controlat la dosarul fiscal.
Raspuns oferit in luna mai 2023 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.
Foto: pixabay.com