Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Procesul de inventariere se modifica: prevederi noi pentru Legea Contabilitatii


de Victor Achim la 09 Dec. 2015 Exclusiv
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Procesul de inventariere se modifica: prevederi noi pentru Legea Contabilitatii
Procesul de inventariere va suporta noi modificari de anul viitor, potrivit unui proiect de Ordonanta de urgenta publicat de Ministerul Finantelor Publice pe site-ul propriu.


Conform OMFP nr. 2861/2009, sunteti obligat sa faceti anual inventarierea patrimoniului firmei, PFA-ului sau ONG-ului (active, datorii, capitaluri proprii) si sa includeti rezultatul inventarierii in situatiile financiare intocmite la sfarsitul anului, pentru o reflectare cat mai fidela a performantelor firmei.

Nerespectarea acestei obligatii constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de pana la 5.000 de lei (art. 41 - 42 din Legea contabilitatii nr. 82/1991).

Inventarierea se realizeaza obligatoriu cel putin o data in cursul exercitiului financiar, in cazul fuziunii, divizarii, lichidarii, dar si in urmatoarele situatii:

- la cererea organelor de control, cu prilejul efectuarii controlului, sau a altor organe prevazute de lege;
- ori de cate ori sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
- ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
- cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
- ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora.

Proiectul de ordonanta stabileste ca Ministerul Finantelor poate sa aprobe exceptii de la regula inventarierii anuale pentru unele bunuri cu caracter special aflate in administratia institutiilor publice, la propunerea ordonatorilor principali de credite.

In plus, actul normativ subliniaza necesitatea modificarii legii contabilitatii, specifice situatiilor in care institutiile nu pot efectua inventarierea la sfarsitul anului din cauza ca si-au schimbat sediile sau spatiile de depozitare ale bunurilor.

Astfel, proiectul propune ca institutiile aflate in aceasta situatie sa includa in registrul inventar valoarea stocurilor faptice inventariate pentru bunurile aflate in patrimoniul sau in administrarea lor.

Cititi AICI totul despre inventariere >>
 


Autor: Victor Achim

Victor Achim s-a alaturat redactiei noastre acum 6 ani. Si-a inceput activitatea in presa in urma cu peste 10 ani si a acoperit de-a lungul anilor domenii precum TVA, taxe si impozite si contributii sociale.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x

Intrebare antispam: 3 + 3 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016