Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Radiere PFA. Care sunt obligatiile declarative?


de Redactia PortalPFA la 03 Sep. 2020
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Radiere PFA. Care sunt obligatiile declarative?
Analizam cazul unei PFA autorizata in scop de TVA, infiintata direct la ANAF in baza unui formular, care doreste sa inchida pentru ca nu mai exista activitate pe in scop TVA.


Vom afla ce formular trebuie completat direct la ANAF si care sunt pasii. Pe scurt, expertul ne prezinta care sunt obligatiile declarative in aceasta situatie.

 

Radiere PFA – obligatii declarative: raspunsul specialistului


 Potrivit Instructiunilor de completare a formularului (070) "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere" aprobate prin in conformitate cu Instructiunle de completare ale Declaratiei 070 prevazute in OPANAF nr. 3725/ 2017, “declaratia de radiere se completeaza cu ocazia radierii inregistrarii fiscale.”.

 
“Declaratia de radiere va fi insotita de actul doveditor cu privire la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal, precum si de certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii acestuia.”
 
Potrivit art. 90 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, “La incetarea calitatii de subiect de drept fiscal, persoanele sau entitatile inregistrate fiscal prin declaratie de inregistrare fiscala potrivit art. 81 si 82 trebuie sa solicite radierea inregistrarii fiscale, prin depunerea unei declaratii de radiere. Declaratia se depune in termen de 30 de zile de la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal si trebuie insotita de certificatul de inregistrare fiscala in vederea anularii acestuia.”
 
Astfel, in termen de 30 de zile de la incetarea activitatii, exista obligatia depunerii formularului 070 “Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere” la organul fiscal competent, insotit de certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii.
 
Din punct de vedere al Declaratiei unice, potrivit art. 120 alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, “Contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente si/sau din activitati agricole, silvicultura si piscicultura pentru care impozitul se determina in sistem real si care in cursul anului fiscal isi inceteaza activitatea, precum si cei care intra in suspendare temporara a activitatii, potrivit legislatiei in materie, au obligatia de a depune la organul fiscal competent declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.”
 
Astfel, contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente pentru care impozitul se determina in sistem real si care in cursul anului fiscal isi inceteaza activitatea, au obligatia de a depune la organul fiscal competent declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului, prin care isi  recalculeaza impozitul pe venit, contributiile datorate (conform art. 151 alin. (12) - CAS, daca este cazul si conform art. 174 alin. (12) - CASS, daca este cazul) si declarate pentru anul in curs.
 
Prin urmare, se depune declaratia unica in termen de 30 de zile de la data incetarii activitatii, pentru declararea venitului net estimat recalculat pana la data incetarii activitatii, aferent anului 2020, in vederea recalcularii platilor anticipate de impozit si contributii pentru anul 2020, in care se bifeaza, la capitolul II. DATE PRIVIND IMPOZITUL PE VENITURILE ESTIMATE/ NORMA DE VENIT A SE REALIZA IN ROMANIA SI CONTRIBUTIILE SOCIALE DATORATE IN ANUL 2020 urmatoarele casute → Declaratie rectificativa privind Capitolul II :
 
- randul “8. Data incetarii activitatii” cu data de la care se considera incetata activitatea;
- apoi se completeaza casutele aferente venitului brut estimat recalculat, cheltuielilor estimate recalculate si venitului net estimat recalculat, rezultand impozitul pe venit anticipat pentru anul 2020 recalculat;
 
- se vor completa, dupa caz, in functie de valoarea venitului net recalculat pentru anul 2020, aferent numarului de luni de activitate, casutele aferente contributiilor sociale obligatorii (pentru CAS si CASS);
 
- termenul de plata este 15 martie anul urmator (2021).
 
Venitul net estimat recalculat aferent anului 2020 se considera venit net efectiv realizat in anul 2020, in perioada ianuarie – data incetarii activitatii.
 
In anul 2021, pana la data de 15 martie, se va depune Declaratia unica, insa se va completa Captitolului I pentru venitul efectiv realizat in anul 2020, deoarece, este posibil, ca dupa incetarea activitatii, PFA sa mai incaseze sume de bani aferente unor lucrari prestate pana la incetarea activitatii, iar aceste incasari (chiar daca sunt efectuate dupa incetarea activitatii) intra in venitul brut impozabil.
 
Declaratia unica pentru venitul efectiv realizat in anul 2020 se va depune, pana la 15 martie 2021, chiar daca venitul net realizat efectiv va fi egal cu cel declarat ca fiind venit net estimat recalculat.



Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Alina Elena - Consultant fiscal.


Redactia PortalPFA Autor: Redactia PortalPFA

Redactia PortalPFA este formata dintr-un colectiv de 3 autori specializati in domenii precum contabilitate, fiscalitate, TVA si legislatia muncii. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de TVA, legislatie fiscala si contabila, explicand detaliat modificarile aparute. Va oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 3.92 din 64 voturi

x

Intrebare antispam: 3 + 3 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016