de Redactia PortalPFA la 03 Sep. 2020
0 comentarii Fii primul care comenteaza |
Vom afla ce formular trebuie completat direct la ANAF si care sunt pasii. Pe scurt, expertul ne prezinta care sunt obligatiile declarative in aceasta situatie.
Potrivit Instructiunilor de completare a formularului (070) "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere" aprobate prin in conformitate cu Instructiunle de completare ale Declaratiei 070 prevazute in OPANAF nr. 3725/ 2017, “declaratia de radiere se completeaza cu ocazia radierii inregistrarii fiscale.”.
“Declaratia de radiere va fi insotita de actul doveditor cu privire la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal, precum si de certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii acestuia.”
Potrivit art. 90 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, “La incetarea calitatii de subiect de drept fiscal, persoanele sau entitatile inregistrate fiscal prin declaratie de inregistrare fiscala potrivit art. 81 si 82 trebuie sa solicite radierea inregistrarii fiscale, prin depunerea unei declaratii de radiere. Declaratia se depune in termen de 30 de zile de la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal si trebuie insotita de certificatul de inregistrare fiscala in vederea anularii acestuia.”
Astfel, in termen de 30 de zile de la incetarea activitatii, exista obligatia depunerii formularului 070 “Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni/Declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere” la organul fiscal competent, insotit de certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii.
Din punct de vedere al Declaratiei unice, potrivit art. 120 alin. (5) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, “Contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente si/sau din activitati agricole, silvicultura si piscicultura pentru care impozitul se determina in sistem real si care in cursul anului fiscal isi inceteaza activitatea, precum si cei care intra in suspendare temporara a activitatii, potrivit legislatiei in materie, au obligatia de a depune la organul fiscal competent declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.”
Astfel, contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente pentru care impozitul se determina in sistem real si care in cursul anului fiscal isi inceteaza activitatea, au obligatia de a depune la organul fiscal competent declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, in termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului, prin care isi recalculeaza impozitul pe venit, contributiile datorate (conform art. 151 alin. (12) - CAS, daca este cazul si conform art. 174 alin. (12) - CASS, daca este cazul) si declarate pentru anul in curs.
Prin urmare, se depune declaratia unica in termen de 30 de zile de la data incetarii activitatii, pentru declararea venitului net estimat recalculat pana la data incetarii activitatii, aferent anului 2020, in vederea recalcularii platilor anticipate de impozit si contributii pentru anul 2020, in care se bifeaza, la capitolul II. DATE PRIVIND IMPOZITUL PE VENITURILE ESTIMATE/ NORMA DE VENIT A SE REALIZA IN ROMANIA SI CONTRIBUTIILE SOCIALE DATORATE IN ANUL 2020 urmatoarele casute → Declaratie rectificativa privind Capitolul II :
- randul “8. Data incetarii activitatii” cu data de la care se considera incetata activitatea;
- apoi se completeaza casutele aferente venitului brut estimat recalculat, cheltuielilor estimate recalculate si venitului net estimat recalculat, rezultand impozitul pe venit anticipat pentru anul 2020 recalculat;
- se vor completa, dupa caz, in functie de valoarea venitului net recalculat pentru anul 2020, aferent numarului de luni de activitate, casutele aferente contributiilor sociale obligatorii (pentru CAS si CASS);
- termenul de plata este 15 martie anul urmator (2021).
Venitul net estimat recalculat aferent anului 2020 se considera venit net efectiv realizat in anul 2020, in perioada ianuarie – data incetarii activitatii.
In anul 2021, pana la data de 15 martie, se va depune Declaratia unica, insa se va completa Captitolului I pentru venitul efectiv realizat in anul 2020, deoarece, este posibil, ca dupa incetarea activitatii, PFA sa mai incaseze sume de bani aferente unor lucrari prestate pana la incetarea activitatii, iar aceste incasari (chiar daca sunt efectuate dupa incetarea activitatii) intra in venitul brut impozabil.
Declaratia unica pentru venitul efectiv realizat in anul 2020 se va depune, pana la 15 martie 2021, chiar daca venitul net realizat efectiv va fi egal cu cel declarat ca fiind venit net estimat recalculat.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Alina Elena - Consultant fiscal.
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!
Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit
Articole similare
Ultimele articole
Cele mai citite stiri
Ultimele comentarii