AJFP Ialomita reaminteste contribuabililor ca de la 1 martie 2022,au obligatia de a transmite organului fiscal central cereri, inscrisuri sau orice alte documente prin intermediul serviciului electronic SPV (Spatiul Privat Virtual).
Persoanele juridice, asocierile si alte entitati fara personalitate juridica precum si persoane fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent in una dintre formele prevazute de OUG nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile si completarile ulterioare au obligatia de a transmite organului fiscal central cereri, inscrisuri sau orice alte documente prin intermediul serviciului electronic SPV, potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 11/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala.
Astfel, incepand cu data de 1 martie 2022, contribuabilii mentionati daca depun la organul fiscal cereri, inscrisuri sau orice alte documente in format letric, acestea nu vor fi luate in considerare, organul fiscal procedand la notificarea acestora cu privire la obligativitatea comunicarii lor prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta.
In contextul celor precizate, contribuabilii care nu sunt inrolati ca utilizatori ai serviciului Spatiul Privat Virtual, trebuie sa-si indeplineasca aceasta obligatie prin crearea
unui cont in SPV.
Avantajele pe care le ofera serviciul Spatiul Privat Virtual sunt:
- comunicare sigura cu organul fiscal;
- serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul caruia contribuabilii pot depune declaratii, cereri, pot transmite/solicita documente, pot verifica
situatia fiscala proprie (datorii, contributii platite de angajator etc), sau pot efectua plati in mod securizat.
Prin transmiterea documentelor prin mediul electronic sunt economisite atat resursele contribuabililor, cat si cele ale administratiei fiscale.
Informatii privind inrolarea in Spatiul Privat Virtual se pot obtine:
- accesand portalul ANAF, la sectiunea ”Servicii Online”, subsectiunea „Inregistrare utilizatori”/”Spatiul Privat Virtual”/”Inregistrare/Inrolare persoane fizice si juridice in Spatiul Privat Virtual”;
- vizionand materialele informative publicate pe
youtube (pentru persoane juridice, pe baza certificatelor digitale accesand sau la urmatorul
link si pentru persoane fizice, cu nume de utilizator si parola pe
youtube sau accesand
urmatorul link.
- telefonic, apeland Call Center-ul ANAF la nr. 031.403.91.60.
Autor:
Viorica GhineaGhinea Viorica face parte din echipa
Portalpfa.ro din anul 2017, unde se concentreaza pe noutatile legislative si prezinta cele mai relevante stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea in presa in 2009 si a acoperit de-a lungul anilor subiecte precum sanatate, amenajari interioare, moda, sport si legislatie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna TVA, monografii contabile, legislatie fiscala si contabila, pentru a sprijini contabilii, antreprenorii si alte categorii.