de Ana Tudor la 16 Nov. 2015 Exclusiv
0 comentarii Fii primul care comenteaza |
Conform propunerii legislative privind sediul electronic al operatorilor economici, ajuns pe ordinea de zi a sedintei Senatului in 18 noiembrie, incepand din 2016, toate PFA-urile vor primi o adresa de email oficiala, identica cu codul unic de identificare sau cu codul de identificare fiscala.
Respectiva adresa de email ar urma sa reprezinte sediul electronic al contribuabilului respectiv, adresa unde va primi toate comunicarile administrative care il vizeaza.
Sediul electronic devine astfel obligatoriu pentru fiecare profesionist, adica persoana sau entitatea care asigura executarea de lucrari, furnizarea de produse sau de servicii pe piata, indiferent de forma juridica in care a ales sa functioneze.
Adresa de email va fi alocata in urma inregistrarii fiscale si va fi echivalenta cu sediul electronic al profesionistului, pana in momentul radierii.
"Desi comunicarea prin mijloace electronice este o obisnuinta in viata de zi cu zi, in continuare institutiile statului (ANAF, instantele judecatoresti etc) continua sa transmita actele administrative prin intermediul serviciilor postale sau de curierat, generand astfel interminabile amanari, vicii de procedura costuri generate de tiparirea inutila a acestor acte, afectarea mediului inconjurator", se arata in expunerea de motive a proiectului.
Daca propunerea legislativa va intra in vigoare, fiecare profesionit va fi obligat sa isi preschimbe actul administrativ prin care este autorizat sa isi desfasoare activitatea:
- certificat de inregistrare emis de ONRC;
- decizie de autorizare (Uniunea Nationala a Barourilor din Romania, Ordinul Arhitectilor, Colegiul Medicilor, Camera Auditorilor Financiari, Asociatia Nationala a Evaluatorilor Autorizati, Colegiul Farmacistilor etc).
Propunerea legislativa privind sediul electronic al operatorilor economici a fost inregistrata la Senat inca din luna iunie si a fost inscrisa pe ordinea de zi a Camerei in 26 octombrie, ajungand pe ordinea de zi a sedintei Senatului in 18 noiembrie.
Pentru a intra in vigoare, propunerea legislativa trebuie sa fie adoptata de Senat si Camera Deputatilor, promulgata de presedintele Romaniei si publicata in Monitorul Oficial.
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!
Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit
Cele mai citite stiri
Ultimele comentarii