Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Sediul electronic poate deveni obligatoriu pentru PFA-uri din 2016


de Ana Tudor la 16 Nov. 2015 Exclusiv
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Sediul electronic poate deveni obligatoriu pentru PFA-uri din 2016
Sediul electronic ar putea deveni obligatoriu din 2016 atat pentru firme, cat si pentru persoane fizice autorizate.


Conform propunerii legislative privind sediul electronic al operatorilor economici, ajuns pe ordinea de zi a sedintei Senatului in 18 noiembrie, incepand din 2016, toate PFA-urile vor primi o adresa de email oficiala, identica cu codul unic de identificare sau cu codul de identificare fiscala.

Respectiva adresa de email ar urma sa reprezinte sediul electronic al contribuabilului respectiv, adresa unde va primi toate comunicarile administrative care il vizeaza.

Sediul electronic devine astfel obligatoriu pentru fiecare profesionist, adica persoana sau entitatea care asigura executarea de lucrari, furnizarea de produse sau de servicii pe piata, indiferent de forma juridica in care a ales sa functioneze.

Adresa de email va fi alocata in urma inregistrarii fiscale si va fi echivalenta cu sediul electronic al profesionistului, pana in momentul radierii.

"Desi comunicarea prin mijloace electronice este o obisnuinta in viata de zi cu zi, in continuare institutiile statului (ANAF, instantele judecatoresti etc) continua sa transmita actele administrative prin intermediul serviciilor postale sau de curierat, generand astfel interminabile amanari, vicii de procedura costuri generate de tiparirea inutila a acestor acte, afectarea mediului inconjurator", se arata in expunerea de motive a proiectului.

Daca propunerea legislativa va intra in vigoare, fiecare profesionit va fi obligat sa isi preschimbe actul administrativ prin care este autorizat sa isi desfasoare activitatea:

- certificat de inregistrare emis de ONRC;
- decizie de autorizare (Uniunea Nationala a Barourilor din Romania, Ordinul Arhitectilor, Colegiul Medicilor, Camera Auditorilor Financiari, Asociatia Nationala a Evaluatorilor Autorizati, Colegiul Farmacistilor etc).

Propunerea legislativa privind sediul electronic al operatorilor economici a fost inregistrata la Senat inca din luna iunie si a fost inscrisa pe ordinea de zi a Camerei in 26 octombrie, ajungand pe ordinea de zi a sedintei Senatului in 18 noiembrie.

Pentru a intra in vigoare, propunerea legislativa trebuie sa fie adoptata de Senat si Camera Deputatilor, promulgata de presedintele Romaniei si publicata in Monitorul Oficial.

 

 


Autor: Ana Tudor

0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 4.33 din 3 voturi

x

Intrebare antispam: 1 + 4 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016