de Cecilia Pavelescu la 25 Aug. 2015
0 comentarii Fii primul care comenteaza |
Proiectul de Ordonanta Publicat pe site-ul MFP, in sectiunea Transparenta decizionala, vizeaza extinderea sferei de aplicare si imbunatatirea procedurii de gestionare, dar si cresterea eficientei cazierului fiscal.
Cazierul fiscal se organizeaza si gestioneaza de catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala urmand a se stabili, prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala organele fiscale competente, procedura de inscriere, scoatere si rectificare a informatiilor in/din cazierul fiscal, solicitare si eliberare a certificatului de cazier fiscal, modelul si continutul formularisticii necesare, precum si nivelul de acces corespunzator la informatiile din cazierul fiscal, potrivit proiectului publicat de MFP.
In cazierul fiscal al persoanelor fizice, juridice si entitatilor fara personalitate juridica, precum si a asociatilor, actionarilor, membrilor si reprezentantilor legali sau desemnati ai persoanelor juridice sau ai entitatilor fara personalitate juridica, vor fi incluse informatii privind faptele sanctionate de legile fiscale, contabile, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara, mai stabileste noul proiect.
Potrivit PortalCodulFiscal, in cazierul fiscal se vor inscrie de asemenea si informatiile din documentele intocmite pentru:
- atragerea raspunderii solidare cu debitorul, stabilita prin decizie a organului fiscal competent emisa in conditiile Codului de procedura fiscala, ramasa definitiva prin neexercitarea cailor de atac prevazute de lege sau prin hotarare judecatoreasca definitiva in situatia in care decizia organului fiscal a fost atacata in justitie;
- atragerea raspunderii patrimoniale cu debitorul ajuns in stare de insolventa, pronuntata prin hotarare judecatoreasca definitiva, pentru creantele care fac parte din pasivul debitorului si sunt administrate de ANAF;
- inactivitatea fiscala, declarata potrivit legii, cu exceptia inactivitatii fiscale declarate ca urmare a inscrierii inactivitatii temporare la registrul comertului, prevazuta in Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala.
Organizarea si functionarea cazierului fiscal este reglementata in prezent de OG 75/2011, care arata ca in cazierul fiscal se tine evidenta persoanelor fizice si juridice, precum si a asociatilor, actionarilor si reprezentantilor legali ai persoanelor juridice care au savarsit fapte sanctionate de legile fiscale, financiare, vamale, precum si cele care privesc disciplina financiara.
Vezi AICI propunerile pentru modificarea Cazierului Fiscal >>
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!
Cele mai citite stiri
Ultimele comentarii