ANAF a publicat pe portalul propriu, la rubrica Asistenta contribuabili/Servicii oferite contribuabililor, un material informativ privind modalitatile de efectuare a
platilor catre Agentie.
Brosura „Cum si unde ne putem plati obligatiile fiscale” listeaza si explica mijloacele prin care contribuabilii pot achita catre ANAF impozitele, taxele, contributiile,
precum si alte sume datorate bugetului general consolidat, respectiv:
• cu cardul bancar sau numerar, la casieriile Trezoreriei Statului;
• cu cardul bancar, prin intermediul platformelor Spatiu Privat Virtual si
Ghiseul.ro;
• prin virament bancar;
• prin ordin de plata multiplu electronic;
• cu mandat postal, prin intermediul oficiilor postale.
De asemenea, brosura contine si explicatii suplimentare privind „numarul de evidenta a platii”: de catre cine si cum este utilizat, precum si in ce documente se regaseste sau cum poate fi solicitat.
Codurile IBAN aferente conturilor unitatilor Trezoreriei Statului se regasec pe deciziile de impunere sau pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in sectiunea Asistenta contribuabili - Plata obligatiilor fiscale – Codurile IBAN.
Mandatul postal se completeaza in sectiunea „Destinatar”, campul „C.I.F./C.U.I.” cu CNPul/ CIF-ul/ CUI-ul contribuabilului pentru care se face plata.
Numarul de evidenta a platii este utilizat de:
- contribuabilii care aleg sa plateasca obligatii fiscale stabilite de organele de inspectie fiscala, amenzi care se fac venit la bugetul de stat, obligatii fiscale cuprinse in decizii de amanare la plata;
- tertii popriti, institutiile de credit, autoritatile sau institutiile publice, dupa caz, pentru virarea sumelor ce se cuvin debitorilor, ca urmare a executarii silite.
Numarul de evidenta a platii se regaseste pe:
- decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia fiscala;
- decizia de amanare la plata a obligatiilor fiscale; sau poate fi obtinut prin:
- accesarea programului de asistenta de pe portalul ANAF, sectiunea „Asistenta contribuabili - Programe utile”;
- solicitarea la organul fiscal competent.
Acest numar se utilizeaza astfel:
- se inscrie in ordinul de plata la rubrica „Numar de evidenta a platii”;
- in cazul platilor efectuate la ghiseu, se comunica la casierie, in vederea inscrierii in chitanta;
- in cazul documentelor de plata, altele decat ordine de plata sau chitante pentru incasarea de impozite, taxe si contributii, se inscrie la rubrica „Explicatii”.
Alte clarificari referitoare la modalitatile de efectuare a platilor catre ANAF pot fi obtinute prin Call Center, la numarul 031.403.91.60, sau la structurile de asistenta
pentru contribuabili din cadrul unitatilor fiscale teritoriale.