de Redactia PortalPFA la 25 Sep. 2019
0 comentarii Fii primul care comenteaza |
Afla ce documente trebuie depuse pentru inregistrarea in scopuri de TVA!
Persoanele impozabile care in cursul anului ating plafonul de 300.000 lei sunt obligate sa se inregistreze la ANAF ca platitor de TVA in termen de 10 zile de la data atingerii ori depasirii plafonului. Data atingerii sau depasirii plafonului se considera a fi prima zi a lunii calendaristice urmatoare celei în care plafonul a fost atins ori depasit (cf art 310 din Codul Fiscal).
In cazul persoanelor fizice care desfoasara activitati economice, ca PFA, PFI, II, IF, Profesii Liberale,cifra de afaceri este egala cu valoarea totala a facturilor emise/bonurilor fiscale emise de casa de marcat in cursul anului fiscal (nu se tine cont de data incasarii facturii asa cum se face la calculul venitului net).
Pentru un PFA care a depasit plafonul de TVA, documentele care trebuie depuse pentru inregistrarea in scopuri de TVA cuprind:
(i) Declaratia 070 Declaratie de inregistrare fiscala / declaratie de mentiuni/declaratie de radiere pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere;
(ii) Jurnalul de cumparari;
(iii) Jurnalul de vanzari;
(iv) Registrul de incasari si plati.
In functie de persoana care efectueaza controlul documentelor, este posibil sa fie solicitate si alte documente.
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Vera Constantin - Expert contabil.
Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!
Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit
Articole similare
Ultimele articole
Cele mai citite stiri
Ultimele comentarii