Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Fiscalizarea bacsisului in Horeca: ce trebuie sa stie firmele vizate


de Victor Achim la 10 Feb. 2023
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Fiscalizarea bacsisului in Horeca: ce trebuie sa stie firmele vizate
Din luna ianuarie 2023, orice bacsis primit de la clienti in localuri trebuie trecuta pe bonul fiscal si impozitata cu 10%. Suma ramasa in urma impozitarii poate fi apoi impartita la salariati, potrivit Legii 376/2022.


Prin bacsis se intelege orice suma de bani oferita in mod voluntar de client, in plus fata de contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate de catre
operatorii economici care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN: 5610 - «Restaurante», 5630 - «Baruri si alte activitati de servire a bauturilor».
 
Bacsisul nu poate fi asimilat, din punctul de vedere al TVA, unei livrari de bunuri sau unei prestari de servicii.
 
ANAF Iasi explica intr-un material ca operatorii economici au obligatia de a inmana clientului o nota de plata, in prealabil emiterii bonului fiscal, in care sunt prevazute rubrici destinate alegerii de catre client a nivelului bacsisului oferit, intre 0% si 15% din valoarea consumatiei.
 
Nota de plata trebuie sa contina si o alta rubrica in care clientul sa poata inscrie suma oferita drept bacsis, in valoare absoluta, daca acesta opteaza pentru acest mod
de stabilire a valorii bacsisului acordat.
 
Pentru operatorii economici, bacsisul incasat de la clienti se evidentiaza pe bonul fiscal, indiferent de modalitatea de incasare a acestuia. Bacsisul se evidentiaza
distinct pe acelasi bon fiscal cu bunurile livrate/serviciile prestate si este introdus in baza de date a aparatelor de marcat electronice fiscale sub forma de articol, cu
denumirea «bacsis».
 
In situatia in care, la solicitarea clientilor, utilizatorii elibereaza acestora si factura, bacsisul se evidentiaza distinct si pe aceasta.
 
Sumele reprezentand bacsis, astfel evidentiate in factura, se inregistreaza in contabilitatea operatorilor economici sau altor entitati platitoare pe seama
cheltuielilor de protocol si au regimul fiscal al acestora, in limita nivelului de deductibilitate stabilita prin Codul fiscal.
 
Sumele provenite din incasarea bacsisului se inregistreaza in contabilitatea operatorilor economici pe seama conturilor de datorii folosind un analitic distinct si se
distribuie integral salariatilor, pe baza unei evidente nominale a acestora. Operatorii economici stabilesc, printr-un regulament intern, procedura si modalitatea de
distribuire catre salariati a sumelor provenite din incasarea bacsisului.
 
Distribuirea catre salariati se face dupa retinerea la sursa a impozitului pe venit (10%), veniturile respective fiind incadrate in categoria veniturilor din alte surse;
pentru aceste venituri nu se aplica prevederile Titlului V din Codul fiscal – Contributii sociale obligatorii, respectiv, nu se datoreaza CAS si/sau CASS.
 
Din punct de vedere fiscal, sumele provenite din incasarea bacsisului de la client de catre operatorul economic nu pot fi asimilate unui element de natura
veniturilor pentru acesta din urma, iar distribuirea acestora catre salariati nu poate fi asimilata unui element de natura cheltuielilor.
 
Prin exceptie, pentru livrarea produselor la domiciliul clientilor, operatorii economici nu au obligatia de a evidentia bacsisul pe bonul fiscal.
 
Este interzis operatorilor economici sa conditioneze, sub orice forma, livrarea de bunuri sau prestarea de servicii de acordare a bacsisului.
 

Autor: Victor Achim

Victor Achim s-a alaturat redactiei noastre acum 6 ani. Si-a inceput activitatea in presa in urma cu peste 10 ani si a acoperit de-a lungul anilor domenii precum TVA, taxe si impozite si contributii sociale.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

x

Intrebare antispam: 2 + 4 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016