Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit

Adauga adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit
Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Ordinului MFP nr. 2634/2015 permite arhivarea electronica a documentelor din 2016


de Victor Achim la 11 Dec. 2015 Exclusiv
0 comentarii
Fii primul care comenteaza
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ordinului MFP nr. 2634/2015 permite arhivarea electronica a documentelor din 2016
Un ordin al ministrului de Finante arata ca arhiva de hartie nu mai este obligatorie din 2016! Firmele si institutiile isi pot arhiva electronic documentele, economisind astfel timp, spatiu, resurse si energie.


Ordinul MFP nr. 2634/2015, publicat in Monitorul Oficial, Partea I din 9 decembrie 2015 modifica regulile privind documentele financiar-contabile. Acesta revizuieste prevederile Ordinului nr. 3512/2008, care urmeaza sa fie abrogat la 1 ianuarie 2016.

Ordinul MFP nr. 2634/2015 arata ca documentele vor putea fi arhivate din 2016 atat in format electronic, cat si pe hartie. Singura conditie pentru arhivarea electronica este ca documentele sa poata fi listate in orice moment.

Conditii obligatorii pentru arhivarea electronica:

- sa asigure concordanta stricta a rezultatului prelucrarilor informatice cu prevederile actelor normative care le reglementeaza;
- sa precizeze tipul de suport care asigura prelucrarea datelor in conditii de siguranta;
fiecare data inregistrata in contabilitate trebuie sa se regaseasca in continutul unui document, la care sa poata avea acces atat beneficiarii, cat si organele de control;
- sa asigure listele operatiunilor efectuate in contabilitate pe baza de documente justificative, care sa fie numerotate in ordine cronologica, interzicandu-se inserari, intercalari, precum si orice eliminari sau adaugari ulterioare;
- sa asigure reluarea automata in calcul a soldurilor conturilor obtinute anterior;
- sa asigure conservarea datelor pe o perioada de timp care sa respecte prevederile legii contabilitatii;
- sa precizeze procedurile si suportul magnetic extern de arhivare a produselor-program, a datelor introduse, a situatiilor financiare sau a altor documente, cu posibilitatea de reintegrare in sistem a datelor arhivate;
- sa nu permita inserari, modificari sau eliminari de date pentru o perioada inchisa;

In plus, din nomenclatorul formularelor financiar-contabile vor disparea din ianuarie 2016 mai multe documente, printre care:

- procesul-verbal de plati
- fisa de cont analitic pentru cheltuieli de productie
- fisa de cont analitic pentru cheltuieli


Autor: Victor Achim

Victor Achim s-a alaturat redactiei noastre acum 6 ani. Si-a inceput activitatea in presa in urma cu peste 10 ani si a acoperit de-a lungul anilor domenii precum TVA, taxe si impozite si contributii sociale.
0 comentarii
Fii primul care comenteaza

Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:

Va place acest articol?
Dati o nota de la 1 la 5!

Rating:
Nota: 5 din 2 voturi

x

Intrebare antispam: 1 + 3 =

Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebarea de mai sus!

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Cele mai citite stiri

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz
Va oferim GRATUIT toate
informatiile privind legislatia PFA
Descarca GRATUIT Raportul Special

Noutati PFA in 2025. Solutii. Dezavantaje. Studii de caz

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit si fii informat!
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016