Registrul de bani personali a devenit obligatoriu pentru PFA in urma intrarii in vigoare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.8 din 22 aprilie 2015.
Atentie! Desi legea care elimina impozitarea bacsisului a fost publicata luni in Monitorul Oficial si a intrat in vigoare joi, 9 iulie, bacsisul trebuie impozitat si fiscalizat in continuare, pana la intrarea acesteia in vigoare.
In cazul PFA, daca nu primeste bacsis pentru activitatile derulate, nu are obligatia de a programa casa de marcat. In aceasta situatie, PFA-ului ii revine obligatia de a returna clientilor restul pana la ultimul banut.
OUG nr.8 completeaza legislatia caselor de marcat, reglementata de OUG 28/1999, astfel:
Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale sunt obligati:
i)la ora inceperii programului de lucru, sa asigure inregistrarea sumelor de bani detinute de personalul operatorului economic care isi desfasoara activitatea in unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, intr-un registru de bani personali, special intocmit in acest sens. Orice suma de bani inregistrata in plus fata de suma inregistrata la ora inceperii programului de lucru, nu reprezinta suma justificata prin registrul de bani personali. Modelul, continutul registrului de bani personali, precum si procedura de inregistrare a acestuia la organul fiscal se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice, in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
Atentie! Registrul de bani personali este obligatoriu pentru orice PFA, II, IF, PFI care utilizeaza casa de marcat pentru desfasurarea activitatii economice.
In cazul in care se constata abateri de la lege, aceasta prevede ca nu angajatii vor fi sanctionati, ci unitatea.